Scroll to top
© 2019, 1CONN Creative 1CONN, Tüm hakları saklıdır.
Share

App Bidding: Oyun Yayıncıları için Verimlilik ve Gelir Artışı Sağlayan Sistem

App Annie’nin 2020 raporuna göre, mobil reklam harcamalarının 2020 sonuna kadar 240 milyar dolara ulaşacağı tahmin edilmektedir. Büyüyen bu sektör, reklam gelirlerini elde etmede kullanılan bidding sistemindeki gerçek zamanlı fiyatlamaların desteği ile büyük bir dönüşüm geçirmektedir.

Son on yıldır reklamdan gelir elde etmede yaygın olarak şelale sistemi kullanılmaktadır. Ne var ki, bu yaklaşımın eksiklerinin farkına varan yayıncılar, daha adil, açık ve verimli bir reklam ekosistemi sağlayan bidding sistemine geçiş yapmaya başladılar. App bidding sisteminin mobil oyun uygulama yayıncıları arasında popülerlik kazanması ile birlikte, Facebook Audience bünyesinde bidding kullanmaya başlayan yayıncıların sayısı geçtiğimiz sene yedi kat artmıştır. 1

Yakın tarihte Facebook tarafından yayınlanan “Reklamlardan Gelir Elde Etmede Yeni Bir Çağ: App Bidding İşletmelerde Nasıl Dönüşüm Gerçekleştiriyor?” başlıklı rapor, dünyanın dört bir yanındaki yayıncıların bidding sistemi ile ilgili bakış açılarını özetlemenin yanı sıra finansal ve operasyonel açıdan elde edilebilecek faydalar hakkında da bilgi vermektedir.

Gerçek Zamanlı Rekabet ile Geliri Artırma

Raporda, Guns of Boom, The Tribez ve Mystery Manor gibi oyunların geliştiricisi Game Insight’ın CEO’su Anatolijs Ropotovos, bidding sisteminin temel avantajlarından birini şu şekilde vurgulamaktadır:

Bidding sistemi reklam verenlerin her bir gösterim için ödemek istediği en iyi fiyatları ortaya çıkardığı için, yayıncılar gelirlerinde artış öngörebilirler.

Reklam geliri elde etmede kullanılan geleneksel şelale sisteminde, talep kaynaklarına geçmişe dayalı ortalama fiyatlar baz alınarak reklam sunma şansı verilir. Dolayısıyla yayıncılara ait reklam alanları mümkün olan en yüksek fiyattan satılmayabilir. Bunun nedeni, yüksek fiyat ödeyebilecek olan reklamverenlerin, şelale içerisinde daha aşağıda konumlandırıldıkları takdirde teklif verme fırsatı bulamamalarıdır. Bu da yayıncıların mevcut her gösterimden en yüksek geliri elde etmelerini sağlayacak fırsatları kaçırmaları anlamına gelir.

Bidding sistemi, her reklamverene yayıncının reklam alanları için gerçek zamanlı olarak rekabet etme fırsatı sunarak bu zorluğun aşılmasına yardımcı olur. Rapora göre, Facebook’un iletişime geçtiği yayıncıların birçoğu, bidding sisteminin uygulamasının ardından önemli düzeyde gelir artışı elde etmiş ve günlük aktif kullanıcı başına ortalama gelirde (ARPDAU) %13 ile %27 2 arasında artış kaydedilmiştir.

Daha yakınımızdan bir örneği ele alacak olursak, Türkiye merkezli ve Sling Drift, Slime Road ve Pixel Shot gibi popüler oyunların arkasındaki bir hyper-casual oyun geliştiricisi olan Ruby Games, ana reklam geliri kaynağı olarak Audience Network ile app bidding kullanmaktadır.

Ruby Games’in Kurucusu ve CEO’su Mert Kurum, bidding sistemi kullanılmaya başladıktan kısa bir süre sonra olumlu sonuçlar elde ettiklerini belirtmiştir:

Süreci başlatmak ve tüm işlemleri app bidding sistemine taşımak sandığımızdan daha kolaydı ve faydalarını hemen görmeye başladık.

Facebook tarafından yayınlanan, Ruby Games ile ilgili bir vaka çalışması, bidding sisteminin kullanıldığı uygulamalarda, gerçek zamanlı rekabet sayesinde günlük aktif kullanıcı başına ortalama gelirde (ARPDAU) artış sağlandığını  göstermektedir.

 Operasyonel Verimlilik Kazanma

Bidding sistemini kullanmanın bir diğer olumlu yanı da operasyonel verimliliğin artmasıdır.  Şelale sistemindeki karmaşıklıkları manuel olarak yönetmesine gerek kalmayan ve birden fazla talep kaynağını kolayca entegre edebilen ekipler, zamanlarını daha farklı alanlarda işi büyütmek için kullanabilirler.

İki yılda 2 kişiden 15 kişiye çıkan Ruby Games ekibi gibi hızlı büyüyen bir girişim ​​için en son teknolojiden yararlanılarak süreçlerin otomatik hale getirilmesi ve verimliliğin artırılması çok önemlidir. Ruby Games de, kazanılan zamanın diğer inisiyatiflere yatırım yapılmasına olanak sağladığını belirtmiştir.

Verimi artırarak kazandığımız zamanla yeni prototipler oluşturmak için yatırım yapabildik, ekibimizi genişlettik ve kullanıcı edinme bütçelerini artırdık.

Bidding sistemi gibi yeni teknoloji ve oyunla ilgili geliştirmeleri uygulamak, reklam faaliyetlerimizin yönetimini kolaylaştırıp karşılaştığımız sorunları çözmemize yardımcı olurken, işimizi büyütmek için sektör trendlerinin ön saflarındaki yerimizi korumamızı sağladı.

Şelale yerine app bidding kullanmaya başlayan Ruby Games, reklam deneyimlerini iyileştirmek, yeni oyunlar sunmak ve uygulama içi etkileşimi optimize etmek için daha fazla zamana sahip oldu. Söz konusu faktörlerin her biri, uzun vadeli sürdürülebilir işletmeler oluşturmak için önemlidir.

Yeni Bir Çağa Doğru İlerleme

Sürdürülebilir şekilde reklamlardan gelir elde etmek, rekabetin gelişebileceği adil ve verimli bir reklam ekosistemi oluşturmaya dayanmaktadır. DC’nin Worldwide Mobile In-Game Advertising Forecast (Dünya Çapında Mobil Oyun İçi Reklam Tahmini) 3 raporu da bunu desteklemektedir: “Reklam teknolojisi ve süreçlerinin zamanla daha etkili ve verimli hale gelmesi, oyun içi reklam gelirlerinin artmasına katkıda bulunan önemli bir faktördür ve bunun 2023’e doğru devam etmesini öngörüyoruz. Manuel şelale sisteminden uzaklaşan ve programlı şekilde bidding süreçlerine doğru olan eğilim, bu olgunlaşmanın simgesidir.”

Daha fazla yayıncı finansal ve operasyonel avantajları deneyimledikçe, app bidding, sektör için reklamdan gelir elde etmede standart yaklaşım haline gelecektir.

Facebook Audience Network ile app bidding hakkında daha fazla bilgi edinmek için web sitesini ziyaret edin.

1 Facebook Dahili Verileri, 2020 1. Çeyrek ile 2019 1. Çeyrek Karşılaştırması

2 ARPDAU artış verileri, Game Insight, GSN Games, FUN-GI.

3 IDC, Worldwide Mobile In-Game Advertising Forecast, 2019–2023, Belge No. US45637219, Aralık 2019


Source link

Related posts

Post a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir