Meta açıkladı: Yapay zeka, Facebook ve Instagram akışlarını nasıl belirliyor? – Teknoloji

Meta açıkladı: Yapay zeka, Facebook ve Instagram akışlarını nasıl belirliyor? – Teknoloji





Meta, yayınladığı bir blog yazısıyla, Instagram ve Facebook akışlarında kullanılan yapay zeka araçlarıyla ilgili karar alma süreçlerini ayrıntılarıyla açıkladı.

Meta’nın Küresel İşlerden Sorumlu Başkanı ve eski Birleşik Krallık Başbakan Yardımcısı Nick Clegg, yapay zekayı, kullanıcıların akışlarında gördükleri içeriğin onlar için ilgi çekici ve yakın olma olasılığını artırmak amacıyla kullandıklarını söyledi.

Meta, kullanıcıların bu sistemleri daha kolay şekilde kontrol edebilecekleri yeni yöntemler ekleyerek, kullanıcıların gösterilmek istenen içerikleri daha iyi yönetebilmelerini sağlamayı hedeflediğini belirtti.

Yapay zeka hakkında daha fazla bilgi verme kararını, daha kapsamlı bir şeffaflık ve hesap verebilirlik anlayışının bir parçası olarak aldıklarını ifade eden Meta, bu teknolojinin büyüdüğünü ve daha tartışmalı hale geldiğini kabul ettiklerini belirtti.

Independent Tükçe’nin haberine göre; Clegg, “Üretken yapay zeka gibi güçlü teknolojilerde hızlı ilerlemeler yaşanırken, toplumun hem olasılıklar karşısında heyecanlanması hem de risklerden endişe duyması anlaşılabilir bir durum” dedi.

Paylaşılan blog yazısında, Facebook ve Instagram’da içerikleri sıralarken kullanılan araçları açıklamayı hedefleyen 22 “sistem kartı” bulunuyor. Bu kartlarda yer alan kodlar, Instagram Keşfet sayfası gibi belirli özelliklerde yapay zekanın nasıl çalıştığını detaylı bir şekilde açıklıyor. Bu sistem, gönderileri bir araya getirerek kurallara uygunluğunu kontrol ediyor ve kullanıcının daha önce benzer içerikleri beğenip beğenmediği gibi işaretleri kullanarak, ilgi çekme olasılığı daha yüksek olan gönderileri sıralıyor.

Aynı zamanda, kullanıcıların sistemi nasıl kontrol edebileceğini göstermek amacıyla ilgi çekmeyen içeriği kaldırma seçeneği de sunuluyor. Kullanıcılar, keşfet sayfasında “ilgilenmiyorum” diyebilecekleri bir düğmenin yanı sıra kişiselleştirme özelliklerini kullanmadan sayfayı görme seçeneğine de sahiptir.

Meta, kullanıcıların içerik sıralamasını daha iyi anlamalarını kolaylaştırmaya çalışacak. Bu, örneğin, belirli bir gönderinin neden öne çıkarıldığını gösteren açılır pencerelerin yanı sıra araştırmacılarla etkileşim içinde olunarak yapay zeka modellerini daha iyi anlamayı amaçlayan çalışmaları da içeriyor.


Haber Kaynağı www.aykiri.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com

NVIDIA Studio Driver, Blender 3.2, BorisFX Sapphire ve Topaz Denoise AI’da Yaratıcı İş Akışlarını Hızlandırıyor

NVIDIA Studio Driver, Blender 3.2, BorisFX Sapphire ve Topaz Denoise AI’da Yaratıcı İş Akışlarını Hızlandırıyor

3D sanatçısı Daniel Barnes, NVIDIA Studio’ya konuk olduğu başyapıtı “Yolculuk” ile büyülüyor.

 

Tüm kullanıcılarının güven duyduğu kararlılık ve güvenilirlikle, en son çıkan yaratıcı uygulama güncellemelerini optimize eden Haziran NVIDIA Studio Driver yüklenmeye hazır.

 

NVIDIA RTX GPU’lara sahip tasarımcılar, Blender sürüm 3.2, BorisFX Sapphire sürüm 2022.5 ve Topaz Denoise AI 3.7.0 içindeki daha hızlı performans ve yeni özelliklerden yararlanabilecekler.

 

Bu hafta NVIDIA Kıdemli Tasarımcısı Daniel Barnes, NVIDIA Studio’da ilham verici sanat eserlerini sergiliyor. Görsel tasarım ve 3D içerik konusunda uzmanlaşan Barnes, yaratıcı iş akışını 3D galaksi sahnesi, “Yolculuk” tasarımında ele alıyor.

 

Haziran Studio Driver sürümü; Blender, Sapphire ve Denoise AI güncellemelerini destekliyor

 

Haziran Studio Driver, NVIDIA Omniverse’de OpenVDB platform özelliklerini etkinleştiren son Blender 3.2 sürümü için destek sağlıyor. OpenVDB, neredeyse sonsuz bir 3D dizin alanı sunarak, devasa Universal Scene Description (USD) dosyalarının, bu hacimleri olduğu gibi tutarken Omniverse’e girip çıkmasına izin veriyor. 3D tasarımcıları, dosyaları ve boyutları küçültmeye veya dönüştürmeye gerek kalmadan yaratıcı iş akışlarını hızlandırarak daha büyük dosyalarla güncelleyebilirler.

 

Blender 3.2’ye ayrıca yeni bir Light Group özelliği eklendi, bu da sanatçıların yeniden render almadan dizgicideki ışık kaynaklarının rengini ve yoğunluğunu değiştirmesine olanak tanıyor. Yeni Shadow Caustics, daha fazla gerçekçilik için değişik ışık seviyelerine maruz kalan nesnelerin gölgelerindeki kostiklerin seçilerek render edilmesini destekliyor.

 

Blender 3.2 güncellemesine ilişkin daha fazla bilgiye bu linkten erişilebilir.

 

BorisFX Sapphire 2022.5 artık GPU gücünü 6 kata kadar daha hızlı işleme hızlarıyla ölçeklendirerek Blackmagic’in DaVinci Resolve’sinde GPU hızlandırmalı görsel efekt eklentileri uygulayan çoklu GPU sistemlerini destekliyor.

 

Topaz Denoise AI 3.7.0, NVIDIA TensorRT çerçevesi için destek sağlıyor, bu da RTX GPU sahiplerinin önemli ölçüde daha yüksek sonuçlandırma hızlarından yararlanacağı anlamına geliyor. RAW model problemlerini giderme özelliklerini kullanırken, sonuçlandırma 6 kata kadar daha hızlı tamamlanıyor.

 

Yolculuk Ödülü

 

NVIDIA Studio bu hafta 3D bilim kurgu sahnesi “Yolculuk” eserinin tasarımcısı, Daniel Barnes’ın yaratıcı sürecine odaklanıyor. Barnes’ın yapıtları, genellikle görsel esin kaynaklarının bir kombinasyonu olan çeşitli filmlerden ve animelerden ilham alıyor. 

 

Yolculuk Barnes’ın, kahramanın farklı bir gerçeklikte uyandığı, bu bilinmezlikte gezinmek zorunda olduğu “isekai” türü olan anime takıntısının bir uzantısı oluyor.

 

Barnes, “Bu reenkarnasyon anlatısı oldukça canlandırıcı olabilir, çünkü neredeyse her zaman yaşamla ve ilklere sahip olmakla bağlantı kurabileceğiniz ya da 20/20 görüş avantajıyla belirli bir anı farklı bir şekilde yeniden yapabilme fırsatı tanır” diyor.

 

Barnes, ilham geldiğinde, genellikle vakit geçirmekten hoşlandığı kafeye giderek Adobe Photoshop’u kullanarak “Yolculuğa” başladığı yeri çiziyor.

 

Barnes, GeForce RTX 3060 destekli dizüstü bilgisayarıyla, hızlı bir şekilde yakınlaştırıp ince ayrıntıları ayarlamak için Scrubby Zoom ve hareket halindeyken yaratma özgürlüğüyle tuvalde daha hızlı hareket etmek için Flick Panning gibi GPU ile hızlandırılan özelliklerden yararlanıyor.

 

Dikkatini Autodesk Maya’ya çeviren Barnes, mevcut bir sahneden yeniden kullanabileceği öğelerle başlayarak Yolculuk sahnesi için temel geometrik şekiller oluşturuyor ve sıralıyor. Barnes, “Mümkün olan her alanda akıllıca çalışmakta kesinlikle yanlış bir şey yok,” diyor. GPU hızlandırmalı görüntü alanı, yapı taşlarını hızla oluşturabilen Barnes için hızlı ve etkileşimli 3D modellemenin anahtarı oluyor. 

 

Barnes, özel fırçalarla şekillendirerek ZBrush’ta bazı 3D modelleri daha da detaylandırıyor. Ardından, mevcut birkaç nesneyi birleştirerek ve yeni bir model oluşturarak ZBrush Remesh özelliğini çalıştırıyor. Bu uygulama dokuları basitleştiriyor ve “Yolculuk” eserini sonuçlandırmayı çok daha kolay hale getiriyor.

 

Barnes daha sonra fiziksel olarak doğru, fotogerçekçi 3D sahnesini bir araya getirmek için Omniverse Create uygulamasını kullanıyor. 

 

Barnes, dokuları keşfetmek, oluşturmak ve iyileştirmek için kullanışlı Adobe Substance 3D Painter Connector ile Omniverse NVIDIA vMaterials kütüphanesinde dolaşarak, benzersiz renk şeması stilini Create’de uyguluyor. 

 

Tasarım iyi durumdayken Barnes, alan derinliği, ekstra ışık patlaması ve sis etkinleştirilmiş çeşitli versiyonları ekleyerek kompozisyon için plan yapıyor.

 

Şimdi, Yolculuk adlı eseri tamamlamak için ihtiyacı olan tek şey parlak bir gökyüzü oluyor. 

Barnes, RTX GPU sahipleri için ücretsiz olan NVIDIA Canvas uygulamasıyla yapay zekanın gücünden yararlanarak basit fırça darbelerini gerçekçi, çarpıcı bir görünüme dönüştürüyor.

 

Barnes, birkaç dakika içinde dış alanı oluşturarak daha fazla konsept keşfine olanak sağlıyor ve arka plan aramak veya sıfırdan bir tane oluşturmak için gereken zamandan tasarruf ediyor.

 

Sanatçı daha sonra renk taşması ve şık ayrıntılar eklemek, Canvas arka planını oturtmak ve son renderi almak için Adobe Photoshop’a geri dönüyor.

 

Daha fazla tasarım ilhamı için Barnes’ın Instagram’ına göz atılabilir.

 

Omniverse YouTube kanalında, ipuçları ve püf noktaları da dahil olmak üzere NVIDIA Omniverse hakkında daha fazla bilgi edinilebilir. Destek için Omniverse forumları keşfedilebilir veya toplulukla sohbet etmek için Discord sunucusuna katılım sağlanabilir. Güncel bilgiler için Omniverse Twitter, Instagram ve Medium sayfalarına göz atılabilir.

 

NVIDIA Studio Facebook, Twitter ve Instagram’dan takip edilebilir. Studio YouTube kanalındaki eğitimlere erişilebilir ve NVIDIA Studio bültenine abone olunarak güncellemelerden haberdar olunabilir.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

Haber Kaynağı www.sektorel.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com

NVIDIA Studio Driver, Blender 3.2, BorisFX Sapphire ve Topaz Denoise AI’da Yaratıcı İş Akışlarını Hızlandırıyor – Ulusal24.com

NVIDIA Studio Driver, Blender 3.2, BorisFX Sapphire ve Topaz Denoise AI’da Yaratıcı İş Akışlarını Hızlandırıyor – Ulusal24.com

3D sanatçısı Daniel Barnes, NVIDIA Studio’ya konuk olduğu başyapıtı “Yolculuk” ile büyülüyor.

 

Tüm kullanıcılarının güven duyduğu kararlılık ve güvenilirlikle, en son çıkan yaratıcı uygulama güncellemelerini optimize eden Haziran NVIDIA Studio Driver yüklenmeye hazır.

 

NVIDIA RTX GPU’lara sahip tasarımcılar, Blender sürüm 3.2, BorisFX Sapphire sürüm 2022.5 ve Topaz Denoise AI 3.7.0 içindeki daha hızlı performans ve yeni özelliklerden yararlanabilecekler.

 

Bu hafta NVIDIA Kıdemli Tasarımcısı Daniel Barnes, NVIDIA Studio’da ilham verici sanat eserlerini sergiliyor. Görsel tasarım ve 3D içerik konusunda uzmanlaşan Barnes, yaratıcı iş akışını 3D galaksi sahnesi, “Yolculuk” tasarımında ele alıyor.

 

Haziran Studio Driver sürümü; Blender, Sapphire ve Denoise AI güncellemelerini destekliyor

 

Haziran Studio Driver, NVIDIA Omniverse’de OpenVDB platform özelliklerini etkinleştiren son Blender 3.2 sürümü için destek sağlıyor. OpenVDB, neredeyse sonsuz bir 3D dizin alanı sunarak, devasa Universal Scene Description (USD) dosyalarının, bu hacimleri olduğu gibi tutarken Omniverse’e girip çıkmasına izin veriyor. 3D tasarımcıları, dosyaları ve boyutları küçültmeye veya dönüştürmeye gerek kalmadan yaratıcı iş akışlarını hızlandırarak daha büyük dosyalarla güncelleyebilirler.

 

Blender 3.2’ye ayrıca yeni bir Light Group özelliği eklendi, bu da sanatçıların yeniden render almadan dizgicideki ışık kaynaklarının rengini ve yoğunluğunu değiştirmesine olanak tanıyor. Yeni Shadow Caustics, daha fazla gerçekçilik için değişik ışık seviyelerine maruz kalan nesnelerin gölgelerindeki kostiklerin seçilerek render edilmesini destekliyor.

 

Blender 3.2 güncellemesine ilişkin daha fazla bilgiye bu linkten erişilebilir.

 

BorisFX Sapphire 2022.5 artık GPU gücünü 6 kata kadar daha hızlı işleme hızlarıyla ölçeklendirerek Blackmagic’in DaVinci Resolve’sinde GPU hızlandırmalı görsel efekt eklentileri uygulayan çoklu GPU sistemlerini destekliyor.

 

Topaz Denoise AI 3.7.0, NVIDIA TensorRT çerçevesi için destek sağlıyor, bu da RTX GPU sahiplerinin önemli ölçüde daha yüksek sonuçlandırma hızlarından yararlanacağı anlamına geliyor. RAW model problemlerini giderme özelliklerini kullanırken, sonuçlandırma 6 kata kadar daha hızlı tamamlanıyor.

 

Yolculuk Ödülü

 

NVIDIA Studio bu hafta 3D bilim kurgu sahnesi “Yolculuk” eserinin tasarımcısı, Daniel Barnes’ın yaratıcı sürecine odaklanıyor. Barnes’ın yapıtları, genellikle görsel esin kaynaklarının bir kombinasyonu olan çeşitli filmlerden ve animelerden ilham alıyor. 

 

Yolculuk Barnes’ın, kahramanın farklı bir gerçeklikte uyandığı, bu bilinmezlikte gezinmek zorunda olduğu “isekai” türü olan anime takıntısının bir uzantısı oluyor.

 

Barnes, “Bu reenkarnasyon anlatısı oldukça canlandırıcı olabilir, çünkü neredeyse her zaman yaşamla ve ilklere sahip olmakla bağlantı kurabileceğiniz ya da 20/20 görüş avantajıyla belirli bir anı farklı bir şekilde yeniden yapabilme fırsatı tanır” diyor.

 

Barnes, ilham geldiğinde, genellikle vakit geçirmekten hoşlandığı kafeye giderek Adobe Photoshop’u kullanarak “Yolculuğa” başladığı yeri çiziyor.

 

Barnes, GeForce RTX 3060 destekli dizüstü bilgisayarıyla, hızlı bir şekilde yakınlaştırıp ince ayrıntıları ayarlamak için Scrubby Zoom ve hareket halindeyken yaratma özgürlüğüyle tuvalde daha hızlı hareket etmek için Flick Panning gibi GPU ile hızlandırılan özelliklerden yararlanıyor.

 

Dikkatini Autodesk Maya’ya çeviren Barnes, mevcut bir sahneden yeniden kullanabileceği öğelerle başlayarak Yolculuk sahnesi için temel geometrik şekiller oluşturuyor ve sıralıyor. Barnes, “Mümkün olan her alanda akıllıca çalışmakta kesinlikle yanlış bir şey yok,” diyor. GPU hızlandırmalı görüntü alanı, yapı taşlarını hızla oluşturabilen Barnes için hızlı ve etkileşimli 3D modellemenin anahtarı oluyor. 

 

Barnes, özel fırçalarla şekillendirerek ZBrush’ta bazı 3D modelleri daha da detaylandırıyor. Ardından, mevcut birkaç nesneyi birleştirerek ve yeni bir model oluşturarak ZBrush Remesh özelliğini çalıştırıyor. Bu uygulama dokuları basitleştiriyor ve “Yolculuk” eserini sonuçlandırmayı çok daha kolay hale getiriyor.

 

Barnes daha sonra fiziksel olarak doğru, fotogerçekçi 3D sahnesini bir araya getirmek için Omniverse Create uygulamasını kullanıyor. 

 

Barnes, dokuları keşfetmek, oluşturmak ve iyileştirmek için kullanışlı Adobe Substance 3D Painter Connector ile Omniverse NVIDIA vMaterials kütüphanesinde dolaşarak, benzersiz renk şeması stilini Create’de uyguluyor. 

 

Tasarım iyi durumdayken Barnes, alan derinliği, ekstra ışık patlaması ve sis etkinleştirilmiş çeşitli versiyonları ekleyerek kompozisyon için plan yapıyor.

 

Şimdi, Yolculuk adlı eseri tamamlamak için ihtiyacı olan tek şey parlak bir gökyüzü oluyor. 

Barnes, RTX GPU sahipleri için ücretsiz olan NVIDIA Canvas uygulamasıyla yapay zekanın gücünden yararlanarak basit fırça darbelerini gerçekçi, çarpıcı bir görünüme dönüştürüyor.

 

Barnes, birkaç dakika içinde dış alanı oluşturarak daha fazla konsept keşfine olanak sağlıyor ve arka plan aramak veya sıfırdan bir tane oluşturmak için gereken zamandan tasarruf ediyor.

 

Sanatçı daha sonra renk taşması ve şık ayrıntılar eklemek, Canvas arka planını oturtmak ve son renderi almak için Adobe Photoshop’a geri dönüyor.

 

Daha fazla tasarım ilhamı için Barnes’ın Instagram’ına göz atılabilir.

 

Omniverse YouTube kanalında, ipuçları ve püf noktaları da dahil olmak üzere NVIDIA Omniverse hakkında daha fazla bilgi edinilebilir. Destek için Omniverse forumları keşfedilebilir veya toplulukla sohbet etmek için Discord sunucusuna katılım sağlanabilir. Güncel bilgiler için Omniverse Twitter, Instagram ve Medium sayfalarına göz atılabilir.

 

NVIDIA Studio Facebook, Twitter ve Instagram’dan takip edilebilir. Studio YouTube kanalındaki eğitimlere erişilebilir ve NVIDIA Studio bültenine abone olunarak güncellemelerden haberdar olunabilir.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

Haber Kaynağı www.sektorel.com.tr

Continue Reading

Haber Kaynağı www.ulusal24.com

Canon, BCTV lens ve ekran ürünü güncellemesiyle 4K yayıncılık üretim iş akışlarını kolaylaştırıyor – Ulusal24.com

Canon, BCTV lens ve ekran ürünü güncellemesiyle 4K yayıncılık üretim iş akışlarını kolaylaştırıyor – Ulusal24.com

Görüntüleme teknolojileri lideri Canon, en yeni yayıncılık zoom lensi UHD DIGISUPER 122AF (UJ122x8.2B AF) modelini kullanıcıları ile buluşturuyor. 122x Zum Oranıyla üstün 4K görüntü kalitesi üretme özelliğine sahip olan lens, kullanıcılarının, olağanüstü bir seviyeyi temsil eden 8,2 -1.000 mm (2x genişletici ile 16,4-2.000 mm) odak uzaklığı mesafesine erişmesine olanak tanıyor. UHD DIGISUPER 122AF’yi diğerlerinden farklı kılan özelliği ise hızlı hareket eden konuların 4K çözünürlükte yakalanmasını sağlamak oluyor. Operatörün yeni FDJ-S31/41 odak kontrolörünü kullanarak hızlı ve doğru faz algılamalı otomatik odaklama sisteminin eklenmesiyle aktive edilebiliyor. Canon, aynı zamanda, DP-V1830 profesyonel referans ekranı için, yayıncılara, olabilecek en iyi 4K HDR görüntü kalitesini elde etmelerinde imkan sağlayacak yeni bir ürün yazılımını da kullanıma sunacak.

 

Uzak mesafeden keskin görüntü kalitesi

İzleyicilerine, olabilecek en iyi görüntü kalitesini sunmaları gereken spor ve canlı etkinlik yayıncıları için çok uygun bir lens olan UHD DIGISUPER 122AF, aksiyonun nefes kesici detaylarla yakalanmasına yardımcı olan keskin görüntüler elde edebiliyor. Canon’un geliştirilmiş optik teknolojisinden faydalanılarak üretilen lens, zoom aralığının tamamında olduğu kadar karenin ortasından en uç noktalarına kadar göz alıcı 4K HDR görüntü kalitesi üretmek için kromatik bozulma, ışık lekesi ve mercek parlaması gibi lens kusurlarını en aza indiren florit ve UD cam elemanlarına sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Spor veya canlı müzik etkinlikleri gibi uzaktaki konuların çekimi için ideal olan UHD DIGISUPER 122AF, olağanüstü 122x zumlama özelliğiyle ve dahili 2x genişletici ile 2.000 mm’lik bir odak uzaklığını ulaşılabilir kılıyor. 

 

Kolayca görüntü yakalamak için geliştirilmiş lens teknolojisi

Hızlı akan aksiyon çekimlerinde işlemi basitleştirmek ve konunun sınırlı alan derinliğiyle bir telefoto odak uzaklığında odakta kalmasını garantilemek için UHD DIGISUPER 122AF lensinde, konu üzerinde odağı hızlı ve hassas bir şekilde koruyarak operatörün çekime odaklanmasını sağlayan Canon’un Geliştirilmiş Otomatik Odaklanma Teknolojisi, kullanılan önemli detaylardan yalnızca bir tanesi.

 

AF çerçevesi için üç alan boyutu seçeneği ve değişken AF yanıtı hızları sunan iki otomatik odaklama modu (Tam Zamanlı ve Yarı Zamanlı) ile bu lens, son derece hassas odak takibi becerisi için optimize edilebiliyor. Yeni FDJ-S31/41 odak kontrolörü ile birleştirildiğinde, operatörler, odak kontrol özelliklerini özelleştirebiliyor ve sunulan üç odak eğrisi modu (Uzak, Standart ve Yakın) ile AF modları, alan ayarı ve hassasiyeti üzerinde daha etkili kontrol sahibi olabiliyor. HD Stüdyo/Saha otomatik odak lensleriyle de uyumlu olması sayesinde operatör, her çekim senaryosunda gereken odak aralığı için en iyi AF işlevini elde edebilmiş oluyor.

 

Geliştirilmiş dahili görüntü sabitleme ile bu lens, çekimleri dengelemek ve her zaman yüksek kaliteli 4K performansını korumak için Canon’un en iyi optik ve servo teknolojileriyle donatılıyor. Bunlar özellikle operatör zoom aralığının uzun ucunda çalışırken önem taşıyor.

 

Sorunsuz sanal üretim iş akışları

UHD DIGISUPER 122AF canlı çekime sanal grafiklerin dahil edilebildiği spor etkinlikleri gibi sanal üretim sistemleriyle de uyum içerisinde çalışıyor. Üç adet 20 pimli konektöre sahip olan 16 bit mutlak değer kodlayıcı, görüntünün sanal ögelerle sorunsuz bir şekilde etkileşime girmesi için doğru lens konum bilgisi sağlamak amacıyla zoom, odak ve iris ile entegre bir şekilde çalışıyor.

 

Yeni DP-V1830 ürün yazılımı 

Canon, DP-V1830 profesyonel referans monitörü için Temmuz 2022’de kullanılmaya başlanacak bir ürün yazılımı güncellemesi ile de önümüzdeki günlerde isminden sıkça söz ettirecek. DP-V1830, ödüllü izleme araçları ve kaliteden ödün vermeyen 12G-SDI bağlantısı sayesinde canlı yayın stüdyoları, üretim araçları ve sette HDR izleme için ideal olan bir 4K HDR ekranı olarak kullanıcılarına sunulacak. Yeni ürün yazılımı ile kullanıcılar, 4K HDR yayıncılık üretimlerini güçlü bir şekilde destekleyen geliştirilmiş işlevlerin eklenmesi sayesinde bu ekranın tüm potansiyelini deneyimleyebilir hale gelecekler. 

 

Canon’un bu son güncellemesiyle birlikte DP-V1830, yeni RGB Parade Dalga Biçimi Monitörü ve Kromatiklik Diyagramı Görüntüleme araçlarına sahip olarak geliyor. Bu araçlarda bulunan ayrıntılı renk bilgilerinin de desteğiyle gerçeğe yakın renk reprodüksiyonu sağlamak ve üretimde kullanılan çok kameralı çekim düzeneklerinde doğru renk eşleşmesini yapmak artık çok daha kolay bir hale geliyor. Bu güncelleme ayrıca, görüntünün zaman içindeki ortalama ve en yüksek parlaklığını gösteren özel bir Canon aracı olan Karedeki Işıklandırma İzleyici gibi izleme araçlarını da kullanıma açıyor. Güncellemeyle ayrıca DP-V1830 artık görüntünün pozlanmasındaki genel dengeyi değerlendirmek için kullanılabilen Histogramı da içeriyor. Yeni sezgisel arayüzü Çoklu Bilgi Görüntüleme işlevi sayesinde bu HDR izleme araçlarından birden fazlasını, görüntüyü engellemeden aynı anda kullanmak mümkün kılıyor.

 

DP-V1830 sahipleri ayrıca, hibrit iş akışları için ideal bir özellik olarak, kullanıcıların hem HDMI hem de SDI akışlarını eş zamanlı olarak görmelerini sağlayan yeni Güçlendirilmiş İkili/Dörtlü Görünüm işlevinden de faydalanabilecek. Ürün yazılımı, SDI girişini kullanırken ikiye veya dörde bölünmüş ekranda görüntüleme ve Çoklu Bilgi Görüntüleme için ayrı görüntü kalitesi ayarlarını yapmayı mümkün kılıyor. Kullanıcılar bu sayede daha kompakt bir film çekimi düzeneğine ve verimli üretim iş akışına sahip olabilmek adına sinyal dönüştürücü veya ayrı ekran gibi özel ekipmanlar kullanmak zorunda kalmamış oluyor. Güncelleme ile birlikte monitörde 4 yönlü SDI geçişi sağlayan ve operatörlerin görüntüyü dört kamera arasında değiştirerek veya harici bir kayıt cihazına göndererek ek donanım ihtiyacını azaltan dahili SDI Değiştirici işlevini satın alma seçeneği de sunuluyor. DP-V1830, Uzaktan Kumanda Web Kullanıcı Arayüzünü kullanmak için artık bir LAN bağlantısı aracılığıyla bir bilgisayara, tablete veya akıllı telefona bağlanabiliyor.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

Haber Kaynağı www.sektorel.com.tr

İlgili

Haber Kaynağı www.ulusal24.com