Dev ortaklık: Nvidia GeForce Now ile Microsoft Game Pass oyunları oynanabilecek – Teknoloji

Dev ortaklık: Nvidia GeForce Now ile Microsoft Game Pass oyunları oynanabilecek – Teknoloji





Microsoft, PC Game Pass oyunlarını Nvidia’nın bulut hizmeti olan GeForce Now’a getirmeyi planladığını duyurdu. Xbox yaratıcı deneyim başkanı Sarah Bond, Pazar günü Los Angeles’ta yapılan bir basın toplantısında anlaşmanın ilerleyen aylarda devreye gireceğini belirtti.

Bond, açıklamasında “Nvidia GeForce Now tarafından desteklenen tüm cihazlarda PC Game Pass kataloğunu oynayabileceksiniz” dedi.

Xbox Wire editörü Joe Skrebels ise yazısında “Gelecekte, PC Game Pass kataloğunu GeForce Now tarafından desteklenen düşük özellikli PC’ler, Mac’ler, Chromebook’lar, mobil cihazlar, TV’ler ve diğer cihazlarda oynayabileceksiniz” ifadelerini kullandı.

The Verge’in haberine göre, GeForce Now üyeleri sadece seçili PC oyunlarını kütüphaneden oynayabilecekler. Bu da Xbox Game Pass’te bulunan tüm PC oyunlarının bu anlaşmaya dahil olmayacağı anlamına geliyor.


Haber Kaynağı www.aykiri.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com

3D İllüstratör Juliestrator Bu Hafta NVIDIA Stüdyo’da Mushroom Spirit Eseriyle Büyülüyor

3D İllüstratör Juliestrator Bu Hafta NVIDIA Stüdyo’da Mushroom Spirit Eseriyle Büyülüyor

Sıcak ve samimi bir animasyon olan Mushroom Spirit, bu hafta NVIDIA Studio’da yetenekli 3D illüstratör Julie Greenberg, diğer adıyla Juliestrator tarafından modelleniyor. 

 

Ek olarak, sanal iş birliği ve gerçek zamanlı fotogerçekçi simülasyon için açık bir platform olan NVIDIA Omniverse, 3D sanatçılar için bir beta sürümünü yayınladı.

 

Ve yaklaşan kış sezonuyla birlikte NVIDIA Studio, topluluğu için bir challenge başlatıyor. Yıl sonuna kadar sürecek olan #WinterArtChallenge’da kış temalı sanat eserinizi paylaşarak NVIDIA Studio’nun InstagramTwitterFacebook  kanallarında yer alma şansı yakalayabilirsiniz. Challenge’a dahil olmak için #WinterArtChallenge’ı etiketlemeyi unutmayın.

 

NVIDIA Omniverse’deki yenilikler

GeForce RTX 40 Serisi GPU’lardaki yeni destek sayesinde NVIDIA Omniverse, uygulamalar arasında iş birliğine dayalı 3D iş akışları için her zamankinden daha hızlı, daha erişilebilir ve daha esnek hale geliyor. 

 

GeForce RTX 40 Serisiyle desteklenen NVIDIA DLSS 3, artık Omniverse’de mevcut ve platform içinde eksiksiz gerçek zamanlı ışın izlemeli iş akışları olanaklı hale geliyor. NVIDIA Ada Lovelace GPU mimarisi, kullanıcıların gerçek zamanlı etkileşimle büyük ölçekli, sanal dünyalarda çalışmasına olanak tanıyan performansıyla yeni nesil bir sıçrama yaratıyor. Böylelikle içerik oluşturucular, gerçek zamanlı bir şekilde aslına uygun olarak görünüm pencerelerinde gezinebiliyor. 

 

Omniverse Create uygulaması, yeni büyük dünyalar yaratmak ve animasyonları iyileştirmek için güncelleniyor. 

 

Omniverse Machinima’da içerik oluşturucular, bir ses dosyasına dayalı olarak gerçeğe yakın vücut hareketleri yaratan yapay zeka destekli bir araç olan Audio2Gesture ile yapay zeka süper güçlerini kazanıyor.

 

Omniverse’in hipergerçekçi fizik simülasyonunun arkasındaki teknoloji olan PhysX 5, çatışmalar için yerleşik sesin yanı sıra geliştirilmiş kumaş ve deforme olabilen vücut simülasyonlarına sahip. Açık kaynaklı yazılım olarak kullanıma sunulan PhysX 5, sanatçıların ve geliştiricilerin özel fizik motorlarını değiştirmesine, oluşturmasına ve dağıtmasına olanak tanıyor.

 

Omniverse Connect kitaplığı, Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Autodesk Revit, Epic Games Unreal Engine, McNeel Rhino, Trimble SketchUp ve Graphisoft Archicad dahil olmak üzere Omniverse Connectors için güncellemeler aldı. Autodesk Alias ve PTC Creo için konektörler de artık mevcut.

 

Güncellenmiş Reallusion iClone 8.1.0’s live-sync Connector, iClone ve Omniverse uygulamaları arasında sorunsuz karakter etkileşimlerine olanak tanıyor. OTOY’nin OctaneRender Hydra Relegate’i, Omniverse kullanıcılarının OctaneRender’a doğrudan Omniverse uygulamalarından erişmesini sağlıyor.

 

Omniverse sürümü hakkında daha fazla bilgi edinmek için 9 Kasım Çarşamba günü Twitch canlı yayın duyurularını karçırmayın. NVIDIA RTX ve GeForce RTX GPU sahipleri için ücretsiz olan Omniverse’i indirin.

Bir Mantarın Oluşum Serüvenine Dahil Olun

Juliestrator’un sanatsal ilhamı, insanların sahip olduğu farklı dünyaları incelenmesinde yatıyor. “İzlediğim bir şov veya Twitter’da gördüğüm bir sanat eseri olsun, bir sanat eserinin kendi hayal gücümün boşluklarını doldurması ve kendi hikayelerimi yaratması için ilham yaratmasını seviyorum” dedi.

Mushroom Spirit, geçen yılki Inktober yarışmasının “ruh” temalı içeriğine bir taslak olarak tasarlandı. Juliestrator, diğerleri gibi bir hayalet yaratmak yerine farklı bir yaklaşım benimsedi. Mushroom Spirit, ilham aldığı Princess Mononoke filmindeki Kodama yaratıkları gibi bir ormanda gizlenen sevimli bir doğa ruhu olarak ortaya çıktı. 

 

Juliestrator, Pinterest’i kullanarak referans materyali topladı. Ardından, Blender yazılımında modelleme yaparken referans görüntülerini konumlandırmaya yardımcı olmak için PureRef’in bindirme özelliğini kullandı. Juliestrator’un 3D projeler için 2D çizim yapması nadir olsa da Mushroom Spirit’in daha kişisel bir dokunuş istediğini ve bu nedenle Procreate’de hızlı bir karalama oluşturduğunu söyledi.

 

Ardından Blender’ı kullanarak engelleme aşamasına girdi – ayrıntılar veya detaylı olarak işlenmiş varlıklar olmadan basit 3D şekiller kullanılarak oluşturulmuş kaba taslak bir seviye yarattı. Bu, temel ağların temiz kalmasına yardımcı oldu ve bir sonraki turda yalnızca küçük düzenlemeler gerektiren yeni ağlar oluşturma ihtiyacını ortadan kaldırdı.

 

Bu noktada, birçok sanatçı tipik olarak ayrıntılı sahne öğelerini modellemeye başlar, ancak Julistrator renklendirmeye öncelik veriyor. Sanatçı, “Renklerin kompozisyonları ve sanat eserinin ruh halini ne kadar etkilediğini fark ettim, bu yüzden bu önemli kararı olabildiğince erken vermeye çalışıyorum” diyor. 

 

Daha sonra sanatçı modellerine sayısız renk ve deneysel doku uygulamak için Adobe Substance 3D Painter yazılımını kullandı. NVIDIA Studio dizüstü bilgisayarında, NVIDIA Quadro RTX 5000 GPU ile donatılmış Razer Blade 15 Studio’da Juliestrator, varlıkları yalnızca saniyeler içinde hazır hale getirmek için RTX hızlandırmalı light ve ambient occlusion kullandı.

 

Daha sonra mevcut modelleri Blender’da geliştirdi. “Güçlü donanıma sahip olmanın yarattığı fark tam da burada yatıyor” dedi. “NVIDIA OptiX AI ile hızlandırılmış gürültü giderici, Blender’da yaptığım değişiklikleri neredeyse anında önizlememe yardımcı oluyor, bu da aynı anda daha fazla fikri test etmeme ve sonuç olarak daha iyi işlenmiş görüntüler elde etmeme izin veriyor.”

 

Modelleme aşamasından keyif almasına rağmen Juliestrator, sonsuz sayıda ayrıntıyı iyileştirme çabasının bunaltıcı olabileceğini söylüyor. Bu nedenle sanatçı, tüm projenin zaman çizelgesinin 20’sinden fazlasını ayrıntılı modellemeye adayan bir “80/20 kuralı” uyguluyor. “80/20 kuralının sihri de budur: odaklanılacak doğru 20’lik kesme zamanınızı harcayın ve diğer 80 çoğu zaman yerine oturur” diyor.

 

Juliestrator nihayet kompozisyonu 3D olarak ayarlıyor – hafif nesneleri manipüle ediyor, kamerayı döndürüyor ve animasyonlar ekliyor. Tüm bunları, en hızlı çerçeve oluşturma işlemleri için Blender Döngülerini kullanarak, Blender görünüm penceresindeki RTX hızlandırmalı OptiX ışın izlemenin yardımıyla hızla tamamlıyor. 

 

Blender, kullanım kolaylığı ve güçlü AI özelliklerinin yanı sıra erişilebilirliği nedeniyle Juliestrator’un tercih ettiği 3D modelleme uygulamasıdır. “Blender Vakfı’nın ve tüm ortaklarının, herkesin yaratıcılığını geliştirmek için Blender’ı dünyanın her yerinden insanlara ücretsiz ve erişilebilir kılma çabalarını gerçekten takdir ediyorum” dedi.

 

Juliestrator, verimlilik ve rahatlık için bir “porta-bella” sistemi olan NVIDIA Studio dizüstü bilgisayarı kullanmayı seçiyor. Sanatçı, “Mobil ve hareket halindeyken hem Blender’ı hem de Unity veya Unreal Engine 5 gibi bir oyun motorunu kullanmama izin verecek güçlü bir bilgisayara ihtiyacım vardı” diye ekliyor.

 

3D dünyalar inşa etmek için daha fazla ilham almak için Juliestrator’un 3D iş akışlarındaki kritik aşamaları kapsayan beş bölümlük Modeling 3D New York Diorama derslerine göz atın: dersler eskiz kompozisyonumodelleme ayrıntıları ve daha fazlası içeriyor. Eğitimler, her hafta yeni videolar yayınlayan NVIDIA Studio YouTube kanalında bulunabiliyor.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Haber Kaynağı www.sektorel.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com

NVIDIA Studio Driver, Blender 3.2, BorisFX Sapphire ve Topaz Denoise AI’da Yaratıcı İş Akışlarını Hızlandırıyor

NVIDIA Studio Driver, Blender 3.2, BorisFX Sapphire ve Topaz Denoise AI’da Yaratıcı İş Akışlarını Hızlandırıyor

3D sanatçısı Daniel Barnes, NVIDIA Studio’ya konuk olduğu başyapıtı “Yolculuk” ile büyülüyor.

 

Tüm kullanıcılarının güven duyduğu kararlılık ve güvenilirlikle, en son çıkan yaratıcı uygulama güncellemelerini optimize eden Haziran NVIDIA Studio Driver yüklenmeye hazır.

 

NVIDIA RTX GPU’lara sahip tasarımcılar, Blender sürüm 3.2, BorisFX Sapphire sürüm 2022.5 ve Topaz Denoise AI 3.7.0 içindeki daha hızlı performans ve yeni özelliklerden yararlanabilecekler.

 

Bu hafta NVIDIA Kıdemli Tasarımcısı Daniel Barnes, NVIDIA Studio’da ilham verici sanat eserlerini sergiliyor. Görsel tasarım ve 3D içerik konusunda uzmanlaşan Barnes, yaratıcı iş akışını 3D galaksi sahnesi, “Yolculuk” tasarımında ele alıyor.

 

Haziran Studio Driver sürümü; Blender, Sapphire ve Denoise AI güncellemelerini destekliyor

 

Haziran Studio Driver, NVIDIA Omniverse’de OpenVDB platform özelliklerini etkinleştiren son Blender 3.2 sürümü için destek sağlıyor. OpenVDB, neredeyse sonsuz bir 3D dizin alanı sunarak, devasa Universal Scene Description (USD) dosyalarının, bu hacimleri olduğu gibi tutarken Omniverse’e girip çıkmasına izin veriyor. 3D tasarımcıları, dosyaları ve boyutları küçültmeye veya dönüştürmeye gerek kalmadan yaratıcı iş akışlarını hızlandırarak daha büyük dosyalarla güncelleyebilirler.

 

Blender 3.2’ye ayrıca yeni bir Light Group özelliği eklendi, bu da sanatçıların yeniden render almadan dizgicideki ışık kaynaklarının rengini ve yoğunluğunu değiştirmesine olanak tanıyor. Yeni Shadow Caustics, daha fazla gerçekçilik için değişik ışık seviyelerine maruz kalan nesnelerin gölgelerindeki kostiklerin seçilerek render edilmesini destekliyor.

 

Blender 3.2 güncellemesine ilişkin daha fazla bilgiye bu linkten erişilebilir.

 

BorisFX Sapphire 2022.5 artık GPU gücünü 6 kata kadar daha hızlı işleme hızlarıyla ölçeklendirerek Blackmagic’in DaVinci Resolve’sinde GPU hızlandırmalı görsel efekt eklentileri uygulayan çoklu GPU sistemlerini destekliyor.

 

Topaz Denoise AI 3.7.0, NVIDIA TensorRT çerçevesi için destek sağlıyor, bu da RTX GPU sahiplerinin önemli ölçüde daha yüksek sonuçlandırma hızlarından yararlanacağı anlamına geliyor. RAW model problemlerini giderme özelliklerini kullanırken, sonuçlandırma 6 kata kadar daha hızlı tamamlanıyor.

 

Yolculuk Ödülü

 

NVIDIA Studio bu hafta 3D bilim kurgu sahnesi “Yolculuk” eserinin tasarımcısı, Daniel Barnes’ın yaratıcı sürecine odaklanıyor. Barnes’ın yapıtları, genellikle görsel esin kaynaklarının bir kombinasyonu olan çeşitli filmlerden ve animelerden ilham alıyor. 

 

Yolculuk Barnes’ın, kahramanın farklı bir gerçeklikte uyandığı, bu bilinmezlikte gezinmek zorunda olduğu “isekai” türü olan anime takıntısının bir uzantısı oluyor.

 

Barnes, “Bu reenkarnasyon anlatısı oldukça canlandırıcı olabilir, çünkü neredeyse her zaman yaşamla ve ilklere sahip olmakla bağlantı kurabileceğiniz ya da 20/20 görüş avantajıyla belirli bir anı farklı bir şekilde yeniden yapabilme fırsatı tanır” diyor.

 

Barnes, ilham geldiğinde, genellikle vakit geçirmekten hoşlandığı kafeye giderek Adobe Photoshop’u kullanarak “Yolculuğa” başladığı yeri çiziyor.

 

Barnes, GeForce RTX 3060 destekli dizüstü bilgisayarıyla, hızlı bir şekilde yakınlaştırıp ince ayrıntıları ayarlamak için Scrubby Zoom ve hareket halindeyken yaratma özgürlüğüyle tuvalde daha hızlı hareket etmek için Flick Panning gibi GPU ile hızlandırılan özelliklerden yararlanıyor.

 

Dikkatini Autodesk Maya’ya çeviren Barnes, mevcut bir sahneden yeniden kullanabileceği öğelerle başlayarak Yolculuk sahnesi için temel geometrik şekiller oluşturuyor ve sıralıyor. Barnes, “Mümkün olan her alanda akıllıca çalışmakta kesinlikle yanlış bir şey yok,” diyor. GPU hızlandırmalı görüntü alanı, yapı taşlarını hızla oluşturabilen Barnes için hızlı ve etkileşimli 3D modellemenin anahtarı oluyor. 

 

Barnes, özel fırçalarla şekillendirerek ZBrush’ta bazı 3D modelleri daha da detaylandırıyor. Ardından, mevcut birkaç nesneyi birleştirerek ve yeni bir model oluşturarak ZBrush Remesh özelliğini çalıştırıyor. Bu uygulama dokuları basitleştiriyor ve “Yolculuk” eserini sonuçlandırmayı çok daha kolay hale getiriyor.

 

Barnes daha sonra fiziksel olarak doğru, fotogerçekçi 3D sahnesini bir araya getirmek için Omniverse Create uygulamasını kullanıyor. 

 

Barnes, dokuları keşfetmek, oluşturmak ve iyileştirmek için kullanışlı Adobe Substance 3D Painter Connector ile Omniverse NVIDIA vMaterials kütüphanesinde dolaşarak, benzersiz renk şeması stilini Create’de uyguluyor. 

 

Tasarım iyi durumdayken Barnes, alan derinliği, ekstra ışık patlaması ve sis etkinleştirilmiş çeşitli versiyonları ekleyerek kompozisyon için plan yapıyor.

 

Şimdi, Yolculuk adlı eseri tamamlamak için ihtiyacı olan tek şey parlak bir gökyüzü oluyor. 

Barnes, RTX GPU sahipleri için ücretsiz olan NVIDIA Canvas uygulamasıyla yapay zekanın gücünden yararlanarak basit fırça darbelerini gerçekçi, çarpıcı bir görünüme dönüştürüyor.

 

Barnes, birkaç dakika içinde dış alanı oluşturarak daha fazla konsept keşfine olanak sağlıyor ve arka plan aramak veya sıfırdan bir tane oluşturmak için gereken zamandan tasarruf ediyor.

 

Sanatçı daha sonra renk taşması ve şık ayrıntılar eklemek, Canvas arka planını oturtmak ve son renderi almak için Adobe Photoshop’a geri dönüyor.

 

Daha fazla tasarım ilhamı için Barnes’ın Instagram’ına göz atılabilir.

 

Omniverse YouTube kanalında, ipuçları ve püf noktaları da dahil olmak üzere NVIDIA Omniverse hakkında daha fazla bilgi edinilebilir. Destek için Omniverse forumları keşfedilebilir veya toplulukla sohbet etmek için Discord sunucusuna katılım sağlanabilir. Güncel bilgiler için Omniverse Twitter, Instagram ve Medium sayfalarına göz atılabilir.

 

NVIDIA Studio Facebook, Twitter ve Instagram’dan takip edilebilir. Studio YouTube kanalındaki eğitimlere erişilebilir ve NVIDIA Studio bültenine abone olunarak güncellemelerden haberdar olunabilir.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

Haber Kaynağı www.sektorel.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com

CORSAIR, NVIDIA Broadcast’in Ses ve Video Yapay Zeka Özelliklerini iCUE ve Elgato Yazılımına Bu Haftaki NVIDIA Studio’da Entegre Ediyor

CORSAIR, NVIDIA Broadcast’in Ses ve Video Yapay Zeka Özelliklerini iCUE ve Elgato Yazılımına Bu Haftaki NVIDIA Studio’da Entegre Ediyor

Teknoloji şirketi CORSAIR ve yayıncı BigCheeseKIT, bu hafta NVIDIA Studio’ya konuk oluyor.

 

Oyuncular, içerik üreticileri ve bilgisayar meraklıları için yüksek performanslı donanım ve sistemlerde lider olan CORSAIR, NVIDIA Broadcast teknolojilerini donanımına ve iCUE yazılımına entegre etti. Elgato’nun ses ve video yazılımına Wave Link ve Camera Hub’a da benzer yapay zeka geliştirmeleri eklendi.

 

GeForce RTX GPU’lara sahip içerik oluşturucular ve oyuncular, NVIDIA Broadcast’in CORSAIR ve Elgato mikrofonları ve kameralarına yönelik yapay zeka geliştirmelerinden; canlı yayınları, sesli sohbetleri ve görüntülü konferans aramalarını iyileştirmek için yararlanabiliyor.

 

Ayrıca, Twitch’de BigCheeseKIT nickiyle tanınan yayıncı Jakeem Johnson, GeForce RTX 3080 ekran kartının,  heyecan verici yayınlarını yapay zeka özellikleriyle nasıl desteklediğini anlatıyor.

 

Yapay Zeka ile Geliştirilmiş Ses

 

NVIDIA Broadcast entegrasyonu, daha net ve daha keskin bir ses deneyimi için CORSAIR iCUE ve Elgato Wave Link’te yapay zeka destekli gürültü giderme ve oda yankısını giderme ses özelliklerini etkinleştiriyor.

 

Elgato Wave Link’te gürültü giderme, sanal stüdyo teknolojisi (VST) olarak geliştirildi. Kullanıcılar bu efekti Adobe Premiere Pro, Audition ve Blackmagic DaVinci Resolve gibi uyumlu yaratıcı uygulamaların yanı sıra 

çok çeşitli ses platformlarında da kullanabiliyor. 

 

GeForce RTX GPU’larda tensör çekirdekleri üzerinde çalışan yeni özellikler, kullanıcıların seslerini diğer ortam seslerinden ayırarak tanımlamak için yapay zekayı kullanıyor. Bu sayede sesli ve görüntülü arama kalitesi önemli ölçüde iyileştiriliyor. Arka plan sesleri engellenerek ve konuşmacının sesini kristal netliğinde duyuluyor. Broadcast ayrıca, ses geçirmez duvarlara veya tavanlara ihtiyaç duymadan çok çeşitli ortamlarda stüdyo kalitesinde akustik sağlayarak oda içerisindeki yankıları da yok ediyor. 

 

CORSAIR’in entegrasyonu, bu özelliklerin vücut seslerini ayırabilen yeni bir versiyonunu kapsıyor. Bu geliştirme, video görüşmeler sırasında sesi kapamayı unutan birinin sesini kapamak gibi özellikler içeriyor. 

 

Bu Broadcast özellikleri, neredeyse tüm CORSAIR kulaklık serisinde mevcut. Üstün bir ses deneyimi arayan kullanıcılar, 7.1 üç boyutlu sese sahip VOID RGB ELITE WIRELESS, uzamsal sesli HS80 RGB WIRELESS veya VIRTUOSO RGB WIRELESS SE gibi kulaklıkları düşünebilir.

 

Elgato, içerik üreticileri için artık Wave Link uygulamasında gürültü giderme etkinleştirilebiliyor. Bu Wave mikrofon kullanıcıları için yapay zeka ile geliştirilmiş sesin yanı sıra, Elgato Wave XLR sayesinde XLR mikrofonların kullanımını mümkün kılıyor.

 

Yapay Zeka Video Efektleri

 

NVIDIA Broadcast’in Elgato Camera Hub’a entegre video teknolojileri, sanal arka plan özelliğini içeriyor.

 

GeForce RTX GPU’lar tarafından desteklenen yapay zeka ile geliştirilmiş filtreler, yalnızca bir web kamerası kullanılarak, bir DSLR kamera tarafından üretilenlere çok benzer şekilde yüksek kaliteli bir görsel üretmek için daha iyi kenar algılama sunuyor. Desteklenen efektler arasında bulanıklaştırma ve arka planı bir video veya hareketsiz görüntü ile değiştirerek yeşil ekran ihtiyacını ortadan kaldırma da yer alıyor.

 

Arka plan bulanıklığı ve arka plan değiştirme artık Elgato Camera Hub’da mevcut. İçerik üreticileri yapay zeka efektlerini doğrudan Facecam üzerine veya Cam Link 4K kullanarak stüdyo kameralarına uygulayabilirler.

 

Sorunsuz bir yayın akışı için kurulum

 

Bu NVIDIA Broadcast teknolojilerine erişmek hızlı ve kolay oluyor. Uygun bir CORSAIR kulaklık seti veya iCUE tarafından tanınan bir ST100 kulaklık standı, NVIDIA Broadcast Ses Efektlerinin yüklenmesini otomatik olarak yapacaktır.

 

Elgato Camera Hub artık yeni bir “Efektler” sekmesine sahip. Burada kullanıcılardan Broadcast Video Efektlerini indirmeleri ve yüklemeleri isteniyor. Elgato Wave Link için, içerik oluşturucuların önce Broadcast Ses Efektlerini, ardından yeni gürültü giderme sanal stüdyo teknolojisini yüklemeleri bekleniyor.

 

Kurulumdan sonra, iCUE, Wave Link ve Camera Hub içinde Broadcast seçenekleri görünüyor. Kurulum talimatlarına ve SSS’ye ilişkin daha fazla bilgiye erişmek için buraya göz atılabiliyor.

 

Broadcast özellikleri, en yeni NVIDIA Studio dizüstü ve masaüstü bilgisayarlarında bulunabilen GeForce RTX GPU’ları gerektiriyor. Amaca yönelik bu sistemler, yayınları ve tüm yaratıcı çalışmaları iyileştirmek için ışık hızında bellek ve depolamanın yanı sıra canlı renkli ekranlara sahip olma özelliği taşıyor. NVIDIA Studio sistemi yayıncıların yayın kalitesini artırmalarına ve daha fazla insana ulaşmalarına yardım ediyor. 

 

NVIDIA Studio’da Bir Profesyonel Gibi Yayın Yapın

 

BigCheeseKIT’in hiç bitmeyen enerjisiyle yaptığı yayınlar pek çok insana ilham veriyor. 

 

Twitch’in ve Norton Gaming’in elçisi olan BigCheeseKIT, Golden Joystick ödülü için aday olarak gösterildi. BigCheeseKIT, kariyerinin en önemli mihenk taşının kuşkusuz T-Pain’in özel oyun markası Nappy Boy Gaming’e katılmak olduğunu söylüyor.

 

Doğuştan bir yayıncı olan BigCheeseKIT’in oyun bilgisi ve kendine özgü stili 60.000’den fazla takipçisine ilham veriyor. BigCheeseKIT OBS Studio’da daha iyi bir performans elde etmek için NVIDIA Studio’nun canlı yayın optimizasyonlarından ve GeForce RTX 3080 GPU’lardan yararlanıyor. 

 

BigCheeseKIT, “Yayıncılığı, kişinin kendi fikirlerini ve düşüncelerini pek çok insanla paylaşabildiği kendine özel bir kanala sahip olması gibi tanımlayabiliriz.” diyor. 

 

Maksimum performansla kesintisiz yayın sağlayan özel GPU tabanlı NVIDIA Studio kodlayıcıdan (NVENC) yararlanarak yalnızca OBS Studio ile yayın yapan BigCheeseKIT, “NVENC’yi canlı yayınlarımda kullanmanın yayın kalitesini 20 kat daha iyi hale getirdiğini söyleyebilirim. Aradaki fark net bir şekilde fark edilebiliyor. OBS Studio’nun gelişmiş GPU hızlandırmalı kodlaması, yayın ve kayıtlı videolar için daha yüksek video kalitesinin kilidini de açıyor. Bunu kullanmaya başladığım zaman, sistemim profesyonel bir yayın yapmak için uygun bir hale geldi” dedi. 

 

BigCheeseKIT, video prodüksiyonu için VEGAS Pro kullanmayı tercih ediyor. MAGIX’in profesyonel video düzenleme yazılımı, daha hızlı kodlama için NVENC kullanırken GPU hızlandırmalı video efektlerinden yararlanıyor. Genel olarak ekran kartı tarafından yüklenen yaratıcı iş akışının daha hızlı ve kolay hale geldiğini ve değerli zamandan tasarruf etmesine olanak tanıdığını söylüyor.

 

Sunduğu kaliteli ve tutarlı teknolojiyle NVIDIA’nın kendisini hiç hayal kırıklığına uğratmadığını belirten BigCheeseKIT, yayıncılık yapmak isteyen gençlere “Herkes sizi izliyormuş gibi yapın, yayınlarınızda kendiniz olun, eğlenin ve olumsuzlukların sizi ele geçirmesine izin vermeyin” diyerek sesleniyor.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

Haber Kaynağı www.sektorel.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com

CORSAIR, NVIDIA Broadcast’in Ses ve Video Yapay Zeka Özelliklerini iCUE ve Elgato Yazılımına Bu Haftaki NVIDIA Studio’da Entegre Ediyor – Ulusal24.com

CORSAIR, NVIDIA Broadcast’in Ses ve Video Yapay Zeka Özelliklerini iCUE ve Elgato Yazılımına Bu Haftaki NVIDIA Studio’da Entegre Ediyor – Ulusal24.com

Teknoloji şirketi CORSAIR ve yayıncı BigCheeseKIT, bu hafta NVIDIA Studio’ya konuk oluyor.

 

Oyuncular, içerik üreticileri ve bilgisayar meraklıları için yüksek performanslı donanım ve sistemlerde lider olan CORSAIR, NVIDIA Broadcast teknolojilerini donanımına ve iCUE yazılımına entegre etti. Elgato’nun ses ve video yazılımına Wave Link ve Camera Hub’a da benzer yapay zeka geliştirmeleri eklendi.

 

GeForce RTX GPU’lara sahip içerik oluşturucular ve oyuncular, NVIDIA Broadcast’in CORSAIR ve Elgato mikrofonları ve kameralarına yönelik yapay zeka geliştirmelerinden; canlı yayınları, sesli sohbetleri ve görüntülü konferans aramalarını iyileştirmek için yararlanabiliyor.

 

Ayrıca, Twitch’de BigCheeseKIT nickiyle tanınan yayıncı Jakeem Johnson, GeForce RTX 3080 ekran kartının,  heyecan verici yayınlarını yapay zeka özellikleriyle nasıl desteklediğini anlatıyor.

 

Yapay Zeka ile Geliştirilmiş Ses

 

NVIDIA Broadcast entegrasyonu, daha net ve daha keskin bir ses deneyimi için CORSAIR iCUE ve Elgato Wave Link’te yapay zeka destekli gürültü giderme ve oda yankısını giderme ses özelliklerini etkinleştiriyor.

 

Elgato Wave Link’te gürültü giderme, sanal stüdyo teknolojisi (VST) olarak geliştirildi. Kullanıcılar bu efekti Adobe Premiere Pro, Audition ve Blackmagic DaVinci Resolve gibi uyumlu yaratıcı uygulamaların yanı sıra 

çok çeşitli ses platformlarında da kullanabiliyor. 

 

GeForce RTX GPU’larda tensör çekirdekleri üzerinde çalışan yeni özellikler, kullanıcıların seslerini diğer ortam seslerinden ayırarak tanımlamak için yapay zekayı kullanıyor. Bu sayede sesli ve görüntülü arama kalitesi önemli ölçüde iyileştiriliyor. Arka plan sesleri engellenerek ve konuşmacının sesini kristal netliğinde duyuluyor. Broadcast ayrıca, ses geçirmez duvarlara veya tavanlara ihtiyaç duymadan çok çeşitli ortamlarda stüdyo kalitesinde akustik sağlayarak oda içerisindeki yankıları da yok ediyor. 

 

CORSAIR’in entegrasyonu, bu özelliklerin vücut seslerini ayırabilen yeni bir versiyonunu kapsıyor. Bu geliştirme, video görüşmeler sırasında sesi kapamayı unutan birinin sesini kapamak gibi özellikler içeriyor. 

 

Bu Broadcast özellikleri, neredeyse tüm CORSAIR kulaklık serisinde mevcut. Üstün bir ses deneyimi arayan kullanıcılar, 7.1 üç boyutlu sese sahip VOID RGB ELITE WIRELESS, uzamsal sesli HS80 RGB WIRELESS veya VIRTUOSO RGB WIRELESS SE gibi kulaklıkları düşünebilir.

 

Elgato, içerik üreticileri için artık Wave Link uygulamasında gürültü giderme etkinleştirilebiliyor. Bu Wave mikrofon kullanıcıları için yapay zeka ile geliştirilmiş sesin yanı sıra, Elgato Wave XLR sayesinde XLR mikrofonların kullanımını mümkün kılıyor.

 

Yapay Zeka Video Efektleri

 

NVIDIA Broadcast’in Elgato Camera Hub’a entegre video teknolojileri, sanal arka plan özelliğini içeriyor.

 

GeForce RTX GPU’lar tarafından desteklenen yapay zeka ile geliştirilmiş filtreler, yalnızca bir web kamerası kullanılarak, bir DSLR kamera tarafından üretilenlere çok benzer şekilde yüksek kaliteli bir görsel üretmek için daha iyi kenar algılama sunuyor. Desteklenen efektler arasında bulanıklaştırma ve arka planı bir video veya hareketsiz görüntü ile değiştirerek yeşil ekran ihtiyacını ortadan kaldırma da yer alıyor.

 

Arka plan bulanıklığı ve arka plan değiştirme artık Elgato Camera Hub’da mevcut. İçerik üreticileri yapay zeka efektlerini doğrudan Facecam üzerine veya Cam Link 4K kullanarak stüdyo kameralarına uygulayabilirler.

 

Sorunsuz bir yayın akışı için kurulum

 

Bu NVIDIA Broadcast teknolojilerine erişmek hızlı ve kolay oluyor. Uygun bir CORSAIR kulaklık seti veya iCUE tarafından tanınan bir ST100 kulaklık standı, NVIDIA Broadcast Ses Efektlerinin yüklenmesini otomatik olarak yapacaktır.

 

Elgato Camera Hub artık yeni bir “Efektler” sekmesine sahip. Burada kullanıcılardan Broadcast Video Efektlerini indirmeleri ve yüklemeleri isteniyor. Elgato Wave Link için, içerik oluşturucuların önce Broadcast Ses Efektlerini, ardından yeni gürültü giderme sanal stüdyo teknolojisini yüklemeleri bekleniyor.

 

Kurulumdan sonra, iCUE, Wave Link ve Camera Hub içinde Broadcast seçenekleri görünüyor. Kurulum talimatlarına ve SSS’ye ilişkin daha fazla bilgiye erişmek için buraya göz atılabiliyor.

 

Broadcast özellikleri, en yeni NVIDIA Studio dizüstü ve masaüstü bilgisayarlarında bulunabilen GeForce RTX GPU’ları gerektiriyor. Amaca yönelik bu sistemler, yayınları ve tüm yaratıcı çalışmaları iyileştirmek için ışık hızında bellek ve depolamanın yanı sıra canlı renkli ekranlara sahip olma özelliği taşıyor. NVIDIA Studio sistemi yayıncıların yayın kalitesini artırmalarına ve daha fazla insana ulaşmalarına yardım ediyor. 

 

NVIDIA Studio’da Bir Profesyonel Gibi Yayın Yapın

 

BigCheeseKIT’in hiç bitmeyen enerjisiyle yaptığı yayınlar pek çok insana ilham veriyor. 

 

Twitch’in ve Norton Gaming’in elçisi olan BigCheeseKIT, Golden Joystick ödülü için aday olarak gösterildi. BigCheeseKIT, kariyerinin en önemli mihenk taşının kuşkusuz T-Pain’in özel oyun markası Nappy Boy Gaming’e katılmak olduğunu söylüyor.

 

Doğuştan bir yayıncı olan BigCheeseKIT’in oyun bilgisi ve kendine özgü stili 60.000’den fazla takipçisine ilham veriyor. BigCheeseKIT OBS Studio’da daha iyi bir performans elde etmek için NVIDIA Studio’nun canlı yayın optimizasyonlarından ve GeForce RTX 3080 GPU’lardan yararlanıyor. 

 

BigCheeseKIT, “Yayıncılığı, kişinin kendi fikirlerini ve düşüncelerini pek çok insanla paylaşabildiği kendine özel bir kanala sahip olması gibi tanımlayabiliriz.” diyor. 

 

Maksimum performansla kesintisiz yayın sağlayan özel GPU tabanlı NVIDIA Studio kodlayıcıdan (NVENC) yararlanarak yalnızca OBS Studio ile yayın yapan BigCheeseKIT, “NVENC’yi canlı yayınlarımda kullanmanın yayın kalitesini 20 kat daha iyi hale getirdiğini söyleyebilirim. Aradaki fark net bir şekilde fark edilebiliyor. OBS Studio’nun gelişmiş GPU hızlandırmalı kodlaması, yayın ve kayıtlı videolar için daha yüksek video kalitesinin kilidini de açıyor. Bunu kullanmaya başladığım zaman, sistemim profesyonel bir yayın yapmak için uygun bir hale geldi” dedi. 

 

BigCheeseKIT, video prodüksiyonu için VEGAS Pro kullanmayı tercih ediyor. MAGIX’in profesyonel video düzenleme yazılımı, daha hızlı kodlama için NVENC kullanırken GPU hızlandırmalı video efektlerinden yararlanıyor. Genel olarak ekran kartı tarafından yüklenen yaratıcı iş akışının daha hızlı ve kolay hale geldiğini ve değerli zamandan tasarruf etmesine olanak tanıdığını söylüyor.

 

Sunduğu kaliteli ve tutarlı teknolojiyle NVIDIA’nın kendisini hiç hayal kırıklığına uğratmadığını belirten BigCheeseKIT, yayıncılık yapmak isteyen gençlere “Herkes sizi izliyormuş gibi yapın, yayınlarınızda kendiniz olun, eğlenin ve olumsuzlukların sizi ele geçirmesine izin vermeyin” diyerek sesleniyor.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

Haber Kaynağı www.sektorel.com.tr

Continue Reading

Haber Kaynağı www.ulusal24.com

NVIDIA Studio Driver, Blender 3.2, BorisFX Sapphire ve Topaz Denoise AI’da Yaratıcı İş Akışlarını Hızlandırıyor – Ulusal24.com

NVIDIA Studio Driver, Blender 3.2, BorisFX Sapphire ve Topaz Denoise AI’da Yaratıcı İş Akışlarını Hızlandırıyor – Ulusal24.com

3D sanatçısı Daniel Barnes, NVIDIA Studio’ya konuk olduğu başyapıtı “Yolculuk” ile büyülüyor.

 

Tüm kullanıcılarının güven duyduğu kararlılık ve güvenilirlikle, en son çıkan yaratıcı uygulama güncellemelerini optimize eden Haziran NVIDIA Studio Driver yüklenmeye hazır.

 

NVIDIA RTX GPU’lara sahip tasarımcılar, Blender sürüm 3.2, BorisFX Sapphire sürüm 2022.5 ve Topaz Denoise AI 3.7.0 içindeki daha hızlı performans ve yeni özelliklerden yararlanabilecekler.

 

Bu hafta NVIDIA Kıdemli Tasarımcısı Daniel Barnes, NVIDIA Studio’da ilham verici sanat eserlerini sergiliyor. Görsel tasarım ve 3D içerik konusunda uzmanlaşan Barnes, yaratıcı iş akışını 3D galaksi sahnesi, “Yolculuk” tasarımında ele alıyor.

 

Haziran Studio Driver sürümü; Blender, Sapphire ve Denoise AI güncellemelerini destekliyor

 

Haziran Studio Driver, NVIDIA Omniverse’de OpenVDB platform özelliklerini etkinleştiren son Blender 3.2 sürümü için destek sağlıyor. OpenVDB, neredeyse sonsuz bir 3D dizin alanı sunarak, devasa Universal Scene Description (USD) dosyalarının, bu hacimleri olduğu gibi tutarken Omniverse’e girip çıkmasına izin veriyor. 3D tasarımcıları, dosyaları ve boyutları küçültmeye veya dönüştürmeye gerek kalmadan yaratıcı iş akışlarını hızlandırarak daha büyük dosyalarla güncelleyebilirler.

 

Blender 3.2’ye ayrıca yeni bir Light Group özelliği eklendi, bu da sanatçıların yeniden render almadan dizgicideki ışık kaynaklarının rengini ve yoğunluğunu değiştirmesine olanak tanıyor. Yeni Shadow Caustics, daha fazla gerçekçilik için değişik ışık seviyelerine maruz kalan nesnelerin gölgelerindeki kostiklerin seçilerek render edilmesini destekliyor.

 

Blender 3.2 güncellemesine ilişkin daha fazla bilgiye bu linkten erişilebilir.

 

BorisFX Sapphire 2022.5 artık GPU gücünü 6 kata kadar daha hızlı işleme hızlarıyla ölçeklendirerek Blackmagic’in DaVinci Resolve’sinde GPU hızlandırmalı görsel efekt eklentileri uygulayan çoklu GPU sistemlerini destekliyor.

 

Topaz Denoise AI 3.7.0, NVIDIA TensorRT çerçevesi için destek sağlıyor, bu da RTX GPU sahiplerinin önemli ölçüde daha yüksek sonuçlandırma hızlarından yararlanacağı anlamına geliyor. RAW model problemlerini giderme özelliklerini kullanırken, sonuçlandırma 6 kata kadar daha hızlı tamamlanıyor.

 

Yolculuk Ödülü

 

NVIDIA Studio bu hafta 3D bilim kurgu sahnesi “Yolculuk” eserinin tasarımcısı, Daniel Barnes’ın yaratıcı sürecine odaklanıyor. Barnes’ın yapıtları, genellikle görsel esin kaynaklarının bir kombinasyonu olan çeşitli filmlerden ve animelerden ilham alıyor. 

 

Yolculuk Barnes’ın, kahramanın farklı bir gerçeklikte uyandığı, bu bilinmezlikte gezinmek zorunda olduğu “isekai” türü olan anime takıntısının bir uzantısı oluyor.

 

Barnes, “Bu reenkarnasyon anlatısı oldukça canlandırıcı olabilir, çünkü neredeyse her zaman yaşamla ve ilklere sahip olmakla bağlantı kurabileceğiniz ya da 20/20 görüş avantajıyla belirli bir anı farklı bir şekilde yeniden yapabilme fırsatı tanır” diyor.

 

Barnes, ilham geldiğinde, genellikle vakit geçirmekten hoşlandığı kafeye giderek Adobe Photoshop’u kullanarak “Yolculuğa” başladığı yeri çiziyor.

 

Barnes, GeForce RTX 3060 destekli dizüstü bilgisayarıyla, hızlı bir şekilde yakınlaştırıp ince ayrıntıları ayarlamak için Scrubby Zoom ve hareket halindeyken yaratma özgürlüğüyle tuvalde daha hızlı hareket etmek için Flick Panning gibi GPU ile hızlandırılan özelliklerden yararlanıyor.

 

Dikkatini Autodesk Maya’ya çeviren Barnes, mevcut bir sahneden yeniden kullanabileceği öğelerle başlayarak Yolculuk sahnesi için temel geometrik şekiller oluşturuyor ve sıralıyor. Barnes, “Mümkün olan her alanda akıllıca çalışmakta kesinlikle yanlış bir şey yok,” diyor. GPU hızlandırmalı görüntü alanı, yapı taşlarını hızla oluşturabilen Barnes için hızlı ve etkileşimli 3D modellemenin anahtarı oluyor. 

 

Barnes, özel fırçalarla şekillendirerek ZBrush’ta bazı 3D modelleri daha da detaylandırıyor. Ardından, mevcut birkaç nesneyi birleştirerek ve yeni bir model oluşturarak ZBrush Remesh özelliğini çalıştırıyor. Bu uygulama dokuları basitleştiriyor ve “Yolculuk” eserini sonuçlandırmayı çok daha kolay hale getiriyor.

 

Barnes daha sonra fiziksel olarak doğru, fotogerçekçi 3D sahnesini bir araya getirmek için Omniverse Create uygulamasını kullanıyor. 

 

Barnes, dokuları keşfetmek, oluşturmak ve iyileştirmek için kullanışlı Adobe Substance 3D Painter Connector ile Omniverse NVIDIA vMaterials kütüphanesinde dolaşarak, benzersiz renk şeması stilini Create’de uyguluyor. 

 

Tasarım iyi durumdayken Barnes, alan derinliği, ekstra ışık patlaması ve sis etkinleştirilmiş çeşitli versiyonları ekleyerek kompozisyon için plan yapıyor.

 

Şimdi, Yolculuk adlı eseri tamamlamak için ihtiyacı olan tek şey parlak bir gökyüzü oluyor. 

Barnes, RTX GPU sahipleri için ücretsiz olan NVIDIA Canvas uygulamasıyla yapay zekanın gücünden yararlanarak basit fırça darbelerini gerçekçi, çarpıcı bir görünüme dönüştürüyor.

 

Barnes, birkaç dakika içinde dış alanı oluşturarak daha fazla konsept keşfine olanak sağlıyor ve arka plan aramak veya sıfırdan bir tane oluşturmak için gereken zamandan tasarruf ediyor.

 

Sanatçı daha sonra renk taşması ve şık ayrıntılar eklemek, Canvas arka planını oturtmak ve son renderi almak için Adobe Photoshop’a geri dönüyor.

 

Daha fazla tasarım ilhamı için Barnes’ın Instagram’ına göz atılabilir.

 

Omniverse YouTube kanalında, ipuçları ve püf noktaları da dahil olmak üzere NVIDIA Omniverse hakkında daha fazla bilgi edinilebilir. Destek için Omniverse forumları keşfedilebilir veya toplulukla sohbet etmek için Discord sunucusuna katılım sağlanabilir. Güncel bilgiler için Omniverse Twitter, Instagram ve Medium sayfalarına göz atılabilir.

 

NVIDIA Studio Facebook, Twitter ve Instagram’dan takip edilebilir. Studio YouTube kanalındaki eğitimlere erişilebilir ve NVIDIA Studio bültenine abone olunarak güncellemelerden haberdar olunabilir.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

Haber Kaynağı www.sektorel.com.tr

Continue Reading

Haber Kaynağı www.ulusal24.com

NVIDIA, GDC 2022’de Süper Çözünürlük Teknolojilerinin Entegrasyonunu Basitleştirmek için Bütün Donanım Üreticileriyle Uyumlu Açık Kaynak bir Yazılım Çerçevesi olan Streamline Dahil Çok Sayıda Oyun Gel – Ulusal24.com

NVIDIA, GDC 2022’de Süper Çözünürlük Teknolojilerinin Entegrasyonunu Basitleştirmek için Bütün Donanım Üreticileriyle Uyumlu Açık Kaynak bir Yazılım Çerçevesi olan Streamline Dahil Çok Sayıda Oyun Gel – Ulusal24.com

NVIDIA Omniverse for Game Developers duyurusunun hemen ardından, oyun geliştiricilerinin zamandan tasarruf etmesini, NVIDIA RTX’i daha kolay entegre etmesini ve sanal dünyaların oluşturulmasını kolaylaştıracak NVIDIA Streamline, NVIDIA Kickstart RT, GeForce NOW Cloud Playtest gibi bir dizi yeni araç duyuruldu.

 

 

Streamline – Süper Çözünürlük Teknolojilerinin Entegrasyonunu Basitleştirmek için Bütün Donanım Üreticileriyle Uyumlu Açık Kaynak bir Yazılım Çerçevesi 

 

NVIDIA, Oyun Geliştiriciler Konferansı (GDC) 2022’de, oyun ve uygulamalarda çoklu süper çözünürlüklü teknolojilerin ve diğer grafik efektlerinin entegrasyonunu basitleştirmeyi amaçlayan, bütün donanım üreticileriyle uyumlu, açık kaynak yazılım çerçevesi Streamline’ı duyurdu.  Streamline ile geliştiricilerin sadece bir kez kod yazmaları yeterli olacak ve oyunlarına birden fazla süper çözünürlüklü teknoloji ekleyebilecekler.

 

Streamline, tak ve çalıştır altyapısıyla tam bir entegrasyon sunuyor. Oyun ve render API’si arasında yer alıyor ve SDK’ya (Software Development Kit-Yazılım Geliştirme Kiti) özgü API çağrılarını, kullanımı kolay bir Streamline çerçevesine tanımlıyor. Geliştiriciler, her bir SDK’yı manuel olarak entegre etmek yerine, hedef Streamline eklentileri için hangi kaynakların (hareket vektörleri, derinlik gibi) gerekli olduğunu belirleyip ve ardından eklentilerin grafik işlem hattında nerede çalışmasını istediklerini kararlaştırabilirler.

 

NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) ve Deep Learning Anti-Aliasing (DLAA) desteğiyle bugün kullanıma sunulan Streamline SDK, NVIDIA Image Scaling (NIS) desteğine de yakında kavuşacak. Streamline, DirectX 11 ve DirectX 12’yi destekliyor. Vulkan desteği şu anda beta sürümünde ve geliştiricilerin test etmesine sunuldu.

Çerçeve ayrıca, geliştiricilerin Streamline aracılığıyla oyunlara NVIDIA Gerçek Zamanlı Gürültü Giderici (NRD) ekleyebilmesiyle, süper çözünürlüklü SDK’lar açısından da genişletilebiliyor.

 

NVIDIA, genellikle değişen entegrasyon noktaları ve uyumluluk ile birden fazla SDK’yı desteklemek için geliştiricilerin karşılaştığı yoğunluğun farkında. Streamline, açık kaynaklı, bütün donanım üreticileriyle uyumlu çerçevesiyle bu yükü hafifletiyor. Teknolojinin daha kolay entegrasyonu, daha fazla teknoloji ile daha çok oyun anlamına geliyor. NVIDIA’nın Streamline ile hedefi, yalnızca belirli sayıda donanım üreticisinin teknolojilerinin bir alt kümesiyle birlikte gönderilen belirli oyunlar yerine, her bir donanım üreticisinin sunabileceği en iyi oyunları desteklemektir. Bu, oyuncular ve oyun ekosistemi için önemli bir gelişme anlamına geliyor.

 

NVIDIA Geliştirici ve Performans Teknolojisi Başkan Yardımcısı John Spitzer: “Bugün oyun geliştiricileri, her bir donanım satıcısının farklı API’leriyle yaptıkları işlemler sonrası efektleri desteklemek için ek çalışmalar yapmak durumunda kalıyor. Streamline ile bu iş yükü ortadan kaldırılabilir ve oyunlarda yeni özelliklerin benimsenmesi hızlandırılabilir ve karşılığında kullanıcı deneyimini daha da iyileştirilebilir.”

 

Intel AXG Başkan Yardımcısı ve Oyun Mühendisliği Direktörü Andre Bremer: “Intel, açık ara yüzlerin gücüne kesinlikle inanıyor. Yeni grafik efektleri için açık kaynak, bütün donanım üreticileriyle uyumlu çerçevesi Streamline’ı desteklemekten heyecan duyuyoruz. Bu, oyun geliştiricilerinin entegrasyon çabalarını basitleştirecek ve yeni teknolojinin benimsenmesini hızlandıracaktır.”

 

Kickstart RT – Işın İzleme Eklemek için Başlangıç Kiti

NVIDIA Kickstart RT, oyun motorlarına gerçek zamanlı ışın izleme eklemeyi her zamankinden daha kolay hale getirerek gerçekçi yansımalar, gölgeler, ortam oklüzyonu ve genel aydınlatma üretiyor. 

 

Kickstart RT, geliştiricilerin karmaşık sahnelerin gerçekçi dinamik aydınlatmasını, oyun motorlarına geleneksel yöntemlerden çok daha kısa bir sürede hızlı ve kolay bir şekilde dahil etmelerini sağlayan uygun bir başlangıç noktası sağlıyor. Ayrıca, motorlarını DirectX12 API’sine yükseltmekte zorlanan geliştiriciler için de destekleyicidir.

 

Kickstarter RT artık kullanımda. Kickstart RT hakkında daha fazla bilgi için NVIDIA Geliştirici sitesi incelenebilir. 

 

GeForce NOW Cloud Playtest – Bulut Üzerinde Her Yerden Bağlanılabilen Oynatma Testi 

Oynatma testi, bir oyun tasarımcısının yeni bir oyunu piyasaya sürmeden önce hatalar ve tasarım kusurları için test ettiği süreçtir. Tasarımcılar, oyun geliştirmenin bu hayati bölümünü güvenli ve tehlikesiz bir şekilde gerçekleştirmek için yenilikçi yöntemlere ihtiyaç duyarlar. Tüm bunlar GeForce NOW Developer Platform’daki Cloud Playtest ile mümkün.

 

30’dan fazla veri merkezi ve 80 ülkeden oluşan bir ağ ile GeForce NOW, GeForce PC oyun deneyimini herhangi bir cihaza taşımak için bulutun gücünü kullanıyor. Bu genişletilmiş altyapı, stüdyoların ve yayıncıların oyun geliştirmelerini oynatma testi aşamasından başlayarak sanal olarak gerçekleştirmeleri için bir geliştirici platformu sağlıyor.

 

GeForce NOW Cloud Playtest ile oyuncular ve gözlemciler dünyanın herhangi bir yerinden bağlanabilirler. Oyun geliştiricileri, buluta bir yapı yükleyebilir, oyuncuların ve gözlemcilerin takvimlerinde yönettiği bir oynatma testi planlayabilir. 

 

Bir oynatma testi oturumu sırasında, bir oyuncu, kamerasını ve mikrofonunu aktarırken hedeflenen oyunu oynamak için GFN uygulamasını kullanabilir. Gözlemciler, buluttan oyunu ve web kamerası yayınlarını izleyebilirler.

 

Güncellenmiş RTX SDK’ları ve Oyun Geliştirme Araçları 

NVIDIA, GDC 2022’de ayrıca NVIDIA RTX Global Illumination, RTX Direct Illumination, Reflex ve Real-time Denoisers için SDK güncellemelerini duyurdu.

 

NVIDIA Insight ve NVIDIA Virtual Reality Capture and Reply gibi önemli oyun geliştirme araçlarına da güncellemeler geldi.

 

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

Haber Kaynağı www.sektorel.com.tr

İlgili

Haber Kaynağı www.ulusal24.com