X’in Rakibinden Yeni Özellik: Threads Gönderi Düzenleme Seçeneğini Test Ediyor! – Teknoloji

X’in Rakibinden Yeni Özellik: Threads Gönderi Düzenleme Seçeneğini Test Ediyor! – Teknoloji





Threads, kullanıcıların paylaştıkları gönderileri düzenleme özelliğini test ederek Twitter’a rakip oluyor. Geliştirici Alessandro Paluzzi’nin açıklamasına göre, Meta’nın Threads için geliştirdiği bu yeni özellik, gönderileri yayınladıktan sonraki beş dakika içinde düzenleme yapma imkanı sunacak.

Instagram başkanı Adam Mosseri, Temmuz ayındaki Threads lansmanının ardından düzenleme özelliğinin potansiyel bir özellik olduğunu doğruladı. Şu anda test aşamasında olan bu özellik, yakın gelecekte tüm kullanıcılar için erişilebilir olacak.


Haber Kaynağı www.aykiri.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com

Mark Zuckerberg’e Threads şoku! – Teknoloji

Mark Zuckerberg’e Threads şoku! – Teknoloji





Dünyaca ünlü sosyal medya platformu Threads, eski adıyla Twitter’a rakip olarak 6 Temmuz’da kullanıma sunulmasına rağmen, kullanıcı sayısında düşüş yaşanıyor.

ABD’li teknoloji şirketi Meta’nın sahibi Mark Zuckerberg, Threads’ın etkileşim oranında yaşanan düşüşü kabul ederek, “Eğer 100 milyondan fazla kullanıcı sayısına sahipseniz, fikir olarak hepsinin ya da yarısının orada kalması iyi olurdu. Biz henüz o aşamada değiliz” şeklinde açıklama yaptı.

Zuckerberg ayrıca Threads’a yeni güncellemelerin geleceğini belirterek, uygulamanın arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçekliğe uygun olarak geliştirileceğine vurgu yaptı.

Threads, başlangıçta ilk 5 günde 100 milyon kullanıcıya ulaşarak sosyal medya platformları için rekor kırmıştı. Ancak eleştirmenler, Threads’ın kullanıcı sayısındaki düşüşünün ana nedeninin, uygulamadaki özelliklerin diğer sosyal medya sitelerine göre eksik kalması olduğunu düşünüyor. Threads, henüz gönderi arama, gönderi düzenleme, etiketleme ve direkt mesajlaşma gibi bazı özelliklere sahip değil.

Threads’ın daha rekabetçi ve kullanıcı dostu bir yapıya kavuşması için geliştirilmesi gerektiği belirtiliyor. Meta’nın bu yönde yapacağı güncellemelerin kullanıcı sayısını artırma ve platformu daha çekici hale getirme açısından önemli olacağı düşünülüyor.


Haber Kaynağı www.aykiri.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com

Threads, sevilmeyen o özelliğinde değişikliğe gidiyor! – Teknoloji

Threads, sevilmeyen o özelliğinde değişikliğe gidiyor! – Teknoloji





ABD’li iş insanı Elon Musk’ın sahibi olduğu Twitter’a rakip olarak Meta tarafından kullanıma sunulan Threads uygulamasında değişikliğe gidileceği bildirildi.

Threads’in mevcut ana sayfası, önerilen içerikle, takip edilen kişilerin paylaşımlarının karışımından oluşuyordu. Ancak kullanıcıların birçoğu bu durumdan şikayet ediyor.

BBC’de yer alan habere göre, bu şikayetlerin üzerine Meta harekete geçti. Uygulamada yapılacak değişiklikle, kullanıcılar, artık sadece takip ettikleri kişilerin paylaşımlarını, kronolojik bir sırada görebilecekler.

Threads, uzmanlara göre son dönemde Twitter’da yaşanan değişimlerden memnun olmayan kullanıcıları kendine çekme potansiyeli taşıyor.

Uygulama geçen hafta açılması sonrası birkaç gün içinde 100 milyon kullanıcıyı aştı. Threads’in ilk versiyonu başlangıç ürünü olarak tanımlamıştı ve şirket yeni özelliklerin geleceği duyurusunu yapmıştı.

BAŞKA HANGİ ÖZELLİKLER EKLENECEK?

Instagram’ın yöneticisi olan Adam Mosseri, timeline adı verilen ve paylaşım akışını gösteren sayfanın değişebileceği sinyalini verdi.

Threads’e eklenebilecek diğer özellikler şunlar:

Yapılan paylaşımları düzenleme seçeneği

Paylaşımların farklı dillere çeviri olanağı

Farklı Threads hesaplarına geçişin kolaylaştırılması

Adam Mosseri, online olarak da paylaşım yapılabilmesi için çalışıldığını duyurdu. Mevcut versiyonda Threads.net üzerinden timeline görülebiliyor ancak paylaşım ancak uygulama üzerinden yapılabiliyor. Uygulamada arama seçeceği de yer almıyor.

Kullanıcıların bazılarının tepkisini çeken bir başka nokta ise, açılan bir Threads profilinin yalnızca o hesabın bağlı olduğu Instagram hesabı silinerek tam olarak silinebiliyor olması.


Haber Kaynağı www.aykiri.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com

Meta, Threads logosunun anlamını açıkladı – Teknoloji

Meta, Threads logosunun anlamını açıkladı – Teknoloji

Meta’nın Threads uygulamasının logosu, teknoloji dünyasında büyük bir ilgi odağı haline geldi. Logonun basit tasarımı, dikey bir çizginin bir daireyi kesmesiyle oluşuyor.

Logo, ilk bakışta “@” sembolüne benzese de tam olarak onu temsil etmiyor. Instagram’ın sans-serif yazı tipiyle modern ve şık bir görünüm kazanan logonun, kullanıcının adını ve bireysel bağımsızlığını temsil eden klasik İnternet sembolü “@”den türetilmiş olduğu belirtiliyor.

Threads logosu, bir ileti dizisi başladığında oluşan sürekli döngüyü yansıtan kesintisiz bir çizgi olarak yorumlanıyor. Bu nedenle logo, Threads başladığında sürekli olarak devam eden bir döngüyü simgeliyor.

Logonun tasarımı, Tamil alfabesinden ilham alınarak oluşturulmuş. Tamil alfabesi, Hindistan ve Sri Lanka’da konuşulan Tamil dilini yazmak için kullanılan bir yazı sistemidir. Threads logosu, Tamilce harf olan “ம” (ma) harfine dayanıyor. Bu harf, içinden dikey bir çizgi geçen bir daire şeklinde ve Threads logosuna benzerlik gösteriyor.

Threads logosu, “ma” harfinin basitleştirilmiş bir versiyonunu temsil ederek temiz ve modern bir görünüm sunuyor.

Logo hakkında Instagram başkanı Adam Mosseri ise şunları söyledi:

“Threads logosu, Instagram Sans’ta, birinin kullanıcı adını emsil eden “@” sembolünden esinlenerek tasarlandı. Tasarımı Ryan O’Rourke ve Jez Burrows tarafından yapıldı. Threads başladığında uygulamada görülen döngüden esinlenerek, tek bir kesintisiz çizgidir.

Haber Kaynağı ulusal24.com

Threads 100 milyon kullanıcıya ulaşmayı başardı – Teknoloji

Threads 100 milyon kullanıcıya ulaşmayı başardı – Teknoloji





Meta’nın birkaç gün önce yayınladığı Threads, kısa süre içinde milyonlarca kişiye ulaşmayı başardı. İlk gününde 10 milyonu geçen uygulamanın birkaç gün içinde 90 milyonu aştığı ve çok kısa bir süre içinde de 100 milyon kullanıcıyı aştığı aktarıldı. 

Twitter alternatifi olarak gelen Threads, Instagram hesapları üzerinden kullanıcılara kolaylıkla üyelik sağlaması noktasında sevilmişti. Ancak Threads hesabını silmek isteyenlerin Instagram hesaplarını da silmesi gerekiyor olduğu ortaya çıktıktan sonra bu durum eleştirildi. 

Öte yandan Threads’in aktif kullanıcı sayısı henüz bilinmiyor ve ‘üyeliklerin hepsinin aktif olarak’ kullanmadığı biliniyor. İlerleyen dönemde uygulamanın aktif kullanıcı sayısı da paylaşılacaktır.


Haber Kaynağı www.aykiri.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com

Meta, silinen Threads hesaplarının Instagram’ı etkilememesinin yollarını arıyor – Teknoloji

Meta, silinen Threads hesaplarının Instagram’ı etkilememesinin yollarını arıyor – Teknoloji

Meta’nın rakip olarak sunduğu Threads platformuna kaydolmak için Instagram hesabınızı bağlamanız gerekiyor. İki platform arasındaki hesaplarınızı bağladığınızda, Threads’e kaydolduktan sonra hesabınızı silmek isterseniz Instagram hesabınızı da silmiş olursunuz.

META YENİ BİR YOL ARIYOR

Bu durumun farkında olan Meta’nın Instagram Başkanı Adam Mosseri, şu anda Threads hesabınızı ayrı olarak silmenizi sağlayacak bir güncelleme üzerinde çalıştıklarını belirtti.

ŞİRKET EKSİKLER ÜZERİNDE ÇALIŞIYOR

NTV’nin haberine göre, şirketin ayrıca hashtag’ler, mesajlaşma ve fediverse dahil olmak üzere uygulamada hala eksik olan özelliklerin üzerinde çalıştığı ifade edildi.

Twitter’ın metin tabanlı yeni sosyal medya platformu Threads nedeniyle Meta’ya karşı yasal işlem başlatma uyarısında bulunduğu bildirildi.

Öte yandan Meta’nın Üst Yöneticisi Mark Zuckerberg, Threads’e kayıt olanların sayısının 30 milyonu bulduğunu açıkladı.

Haber Kaynağı www.aykiri.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com

Threads, 70 milyon kullanıcıya ulaştı! – Teknoloji

Threads, 70 milyon kullanıcıya ulaştı! – Teknoloji





Meta’nın CEO’su Mark Zuckerberg, Threads platformuna kayıt olan kullanıcı sayısına ilişkin son verileri paylaştı. Zuckerberg, Threads’in şu ana kadar 70 milyon kayıta ulaştığını ve beklentilerin üzerinde bir başarı elde ettiklerini ifade etti.

Threads’in hızlı kullanıcı artışında, kullanıcıların Instagram hesaplarıyla kolayca giriş yapabilmesinin etkili olduğu belirtildi.

THREADS, ÇARŞAMBA GÜNÜ KULLANIMA AÇILMIŞTI

Threads, Meta tarafından geçtiğimiz çarşamba günü kullanıma sunulmuştu. Twitter’a benzer bir arayüz sunan Threads, metin içeriklerini paylaşmak ve herkese açık sohbetlere katılmak için Instagram ekibi tarafından oluşturulmuş yeni bir uygulama olduğunu bildirmişti. Platformda karakter sınırının 500 olduğu ve bağlantılar, fotoğraflar ve 5 dakikaya kadar uzun videoların paylaşılabileceği kaydedilmişti.

Threads’in kullanıma açılmasının ardından Twitter, Meta’ya karşı yasal işlem başlatma tehdidinde bulunmuştu. Twitter’ın avukatı, Meta’nın Twitter’ın ticari sırlarını ve diğer fikri mülkiyetini kötüye kullandığını iddia etmişti. Ancak Meta’nın İletişim Direktörü, Threads’in mühendislik ekibinde hiçbir eski Twitter çalışanının olmadığını belirtmiş ve iddiaları reddetmişti.


Haber Kaynağı www.aykiri.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com

Threads, Dijital Pazarlamaya Yeni Bir Soluk Getirecek

Threads, Dijital Pazarlamaya Yeni Bir Soluk Getirecek

Facebook, Instagram ve Whatsapp uygulamalarının üst markası Meta, Twitter’a rakip olan Threads adlı uygulamayı kullanıma sunarak pazarlama dünyasına yeni bir soluk getirdi. Threads, Instagram ile entegre bir şekilde çalışan bir uygulama olarak dikkat çekiyor. Son dönemde Twitter’da yaşanan değişikliklerden memnun olmayan kullanıcıları kendine çekebilecek potansiyele sahip olduğunu belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, artı ve eksileriyle bir anda sosyal medya dünyasını etkisi altına alan bu uygulamanın pazarlama dünyasında da çok kısa bir zamanda farklı değişikliklere yol açacağını söyledi.

Meta’nın Twitter’a rakip uygulaması Threads kullanıma sunuldu ve şirketin on yıldan uzun bir süre önce satın aldığı popüler fotoğraf paylaşım ağı Instagram’a eşlik edecek bir uygulama olarak görücüye çıktı.

Threads’in kolay aktivasyon özelliği sayesinde hızla kullanıcı yoğunluğuna ulaşabileceğini ifade eden Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, uzun vadeli istikrarın sağlanıp sağlanamayacağını zamanla görüleceğini söyledi. 

Kaplan, “Threads özellikle hızlı tüketim alışkanlığına sahip kullanıcıları hedefleyerek markaların dikkatini çekebilecek ve bu aktif kullanıcılar pazarlama açısından önemli bir avantaj sağlayabilecek. Yakın zamanda metin, anahtar kelime ve hashtag odaklı hedeflemeler içeren reklamların Threads üzerinde yer alması bekleniyor. Zuckerberg, sosyal medya platformlarının öncelikli hedefinin büyümek olduğunu ve para kazanmaktan önce ürünün iyi çalışmasına odaklandıklarını belirtiyor. Ancak reklamların kısa bir süre sonra Threads’de de yer alacağını ve büyüdükçe platformun büyük bir reklam geliri elde edeceğini öngörüyorum. Zaten büyük bir veri tabanına sahip olan Instagram, WhatsApp ve Facebook’un, bu veriler sayesinde meta reklamları ve hedeflemelerinde başarılı. Bu kapsamda Threads’in eklenmesiyle yapay zeka odaklı reklam teknolojilerinin daha da güçleneceğini ve pazarlama alanında diğer platformlardan bir adım öne çıkacağını düşünüyorum” dedi. 

Threads’in en yakın arkadaşlarla özel bir iletişim kurmayı amaçladığını belirten Kaplan, markaların da bu uygulamayı kullanarak hedeflenmiş iletişim stratejilerini geliştirmelerinin mümkün olduğunu söyledi. Kaplan, markalar hedef kitlelerinn ilgi alanlarına ve tercihlerine göre özel içerikler sunarak daha kişisel ve etkileşimli bir iletişim kurulabilir. Markalar, kullanıcılarının olumlu deneyimlerini ve ürünleriyle ilgili etkileşimleri teşvik ederek doğal ve samimi bir içerik oluşturabilirler. Samimiyetin öncelikli olduğu yaratıcı ve etkili reklam içerikleri oluşturularak anlamlı ve unutulmaz deneyimler yaratılabilir. Threads, dijital pazarlama açısından farklı bir deneyime yol açacak ve klasik pazarlama teknikleri daha arka planda olacağa benziyor” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Haber Kaynağı www.sektorel.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com

Twitter’ın rakibi Threads erişime açıldı! – Teknoloji

Twitter’ın rakibi Threads erişime açıldı! – Teknoloji





Facebook’un sahibi Meta’nın, Twitter’a rakip olarak geliştirdiği Threads platformu, 6 Temmuz’da kullanıma açılması planlanırken, bugün erken erişime açıldı ancak sadece birkaç saatliğine bazı kurum ve kişiler tarafından kullanıldı.

Netflix, Instagram ve girişimci Gary Vee gibi isimler, platformun erken erişimini deneyimleyenler arasındaydı. Ancak bu profiller birkaç saat sonra tekrar çevrimdışı hale getirildi.

Meta CEO’su Mark Zuckerberg, Threads’teki ilk paylaşımı yaparak, “Hadi şunu yapalım. Threads’e hoş geldiniz” ifadelerini kullandı. Zuckerberg’in Threads’te 2 bin takipçisi bulunurken, Instagram’ın CEO’su Adam Mosseri’nin ise 2 bin 500 takipçisi olduğu görüldü. Bu da birkaç bin kişinin uygulamayı test etmek için erken erişim imkanı bulduğunu gösteriyor.

Threads, sosyal paylaşım sitesi Facebook’un sahibi olan Meta tarafından Twitter’a rakip olarak geliştirilmiş bir platform. Instagram’la bağlantılı olarak çalışacak olan Threads, Apple App Store’da da yerini almıştı. Uygulamanın ekran görüntüleri, Twitter’a benzer bir arayüzü olduğunu gösteriyordu. Meta, platformu “metin tabanlı sohbet uygulaması” olarak tanıttı.

Threads, kullanıcıların bugünün önemli konularından yarının gündemine kadar her şeyi tartışabilecekleri bir topluluk oluşturmayı hedefliyor. Uygulama, Meta’nın diğer uygulamaları gibi kullanıcıların telefonlarında birçok veriye erişebilecek. Bu veriler arasında konum, satın alınan ürünler ve internet geçmişi gibi bilgiler de yer almakta.


Haber Kaynağı www.aykiri.com.tr

Haber Kaynağı ulusal24.com